نگاهی گذرا به زندگینامه شهیدباباسبزعلی ازشهرستان باشت
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
به امید اینکه بتوانم به لبیک امام حسین ( ع) در صحرای کربلا و لبیک امام خمینی در کربلای ایران پاسخ دهم با خدا تعهد کردم که تا پای و مال در برابر کافر ایستادگی نمایم تا بتوانم دوباره اسلام را زنده کنم.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ  سوره صف(آیه ۱۱،۱۰،۹)

 

به گزارش پیوارنیوز؛ شهید بابا سبزعلی فرزندمرحوم خانی درتاریخ ۱۳۴۵/۲/۱ درشهرستان باشتدیده به جهان گشود.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی رادر زادگاهش باشت سپری کرد. از نظر اخلاق و رفتار فردی بسیار شایسته و به پاکدامنی و مواظبت برنوافل شب زبانزد بود.وی در کلاس دوم راهنمایی درپایگاه مقاومت باشت حضور فعالی داشت ودر مراسم مذهبی از جمله دعای کمیل و دعای توسل همیشه شرکت داشت.

 

شهید سبزعلی درایامی که تحصیلات دبیرستان راطی می کرد درس را رها کرد و همچون دیگر رزمندگان برای دفاع از اسلام و انقلاب درکلاس و درس جبهه حاضرشد. این شهیدوارسته از اعضای فعال بسیج بود ودرتاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۲۲ درعملیات خیبر درطلائیه پدافندی خاک عراق درمبارزه با رژیم بعث عراق بدرجه رفیع شهادت نائل گردیدو سرانجام به آرزوی خود رسید.

 

پیام شهید

من به امید اینکه بتوانم به لبیک امام حسین ( ع) در صحرای کربلا و لبیک امام خمینی در کربلای ایران پاسخ دهم با خدا تعهد کردم که تا پای و مال در برابر کافر ایستادگی نمایم تا بتوانم دوباره اسلام را زنده کنم . خدایا ، آمده ایم تا زمینه ظهور امام زمان را با خون خود در جهان فراهم کنیم . پدر جان ! من از شما می خواهم که هر قدمی که برمیداری به خاطر اسلام و قرآن باشد و در راه خط اسلام حرکت کنی .نه یک مرتبه آن منافقان کوردل شما را گول بزنند و بگویند که فرزندت را کشتند ، چیزیربه شما نمی دهند ! باید گول این چنین افرادی را نخوری.


وصیت دیگری که به شما دارم این است که در مساجد و نماز جمعه شرکت کنید ، همین طور که شرکت کردید . و وقتی شهید شدم پرچم سبزی در خانه بزنید.
مادرم ! اگر زمانی صدایم ناخودآگاه بر روی شما بلند شد مرا ببخش ، مادرم اگر فرزند مطیع و فرمانبر نبودم مرا ببخش.
مادرم ! اگر قصور و خطایی از من دیدی ببخش.

وصیت نامه شهید

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.