بیش از ۹۰ درصد از فوتی های  کرونایی در استان بیماری زمینه ای دارند/ تقدیر استاندار از مردم و اقشار مختلف به دلیل رعایت پروتکل ها
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۴۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت۹۰ درصد از فوتی های کرونایی در استان دارای بیماری زمینه ای بودند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت۹۰ درصد از فوتی های کرونایی در استان دارای بیماری زمینه ای بودند.

حسین کلانتری در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: میانگین سن فوتی‌های استان ۶۸ سال به بالاست و این مهم نگران کننده است.

وی اظهار کرد: بخش جوان جامعه باید نگاه مطلوب‌تری برای قطع زنجیره کرونا داشته تا از آسیب به افراد با سن بالا جلوگیری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سرعت انتشار و گسترش کرونا در استان نیز نگران کننده بوده و باید توجه مناسبی داشته باشیم.

کلانتری با تقدیر از مردم به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: همچنین اقلیتی وجود دارد که با عدم رعایت، بدترین ضربه را به مردم می‌زنند و نظام سلامت را نیز خسته می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت هلال احمر برای گروه ارشاد سلامت استفاده شده است، ادامه داد: ما دنبال برخورد با کسی نیستیم، اما اگر کسی سلامت مردم را به خطر بیندازد، طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتخاذ تدابیر جدید برای جلوگیری از روند افزایشی کرونا، عنوان کرد: ابتدا جلوگیری و سپس کاهش روند ابتلاء مورد تاکید خواهد بود.

کلانتری از جریمه واحدهای متخلف خبر داد و تاکید کرد: بار اول ۳۰۰ هزار تومان، بار دوم جریمه نقدی یک میلیون تومانی و در نهایت در صورت عمل نکردن به قانون و تذکرات پلمب در انتظار واحدهای متخلف کرونایی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه افراد مبتلا، تصریح کرد: باید افراد مبتلا به کرونا که ناقل هستند و دوره نقاهت و قرنطینه را طی نکردند همچون بمب ویروسی و مجرم هستند و باید طبق دستورالعمل‌ها و قانون نسبت به رعایت قرنطینه، تعهدات لازم را اجرایی کنند و در غیر این صورت با افراد سهل انگار برخورد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها، گفت: باید از این پتانسیل برای کنترل کرونا، مشارکت و آگاهی بخشی به جامعه هدف استفاده شود.

کلانتری از تعطیلی واحدهای پرخطر خبر داد و خاطرنشان کرد: با بررسی و اعلام متولیان، تعطیلی واحدهای صنفی و مشاغل پرخطر برای مدت یک هفته را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: به دلیل وضعیت خطرناک کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد طی هفته جاری هیچ همایش، نشست و تجمعی در محیط بسته در استان برگزار نشود.

استاندار در ادامه گفت: همچنان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمعات مهمترین راه حل مقابله با این ویروس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت مردم استان نسبت به میانگین کشوری به صورت مطلوب پروتکل ها رو رعایت میکنند و باید از مردم استان تشکر کرد.

 

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.