آموزش مهارت های حرفه‌ای بومی و تولیدات در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲:۴۵
با محوریت شعار سال مقام معظم رهبری؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ۱۶ مرکز یادگیری محلی سراسر استان مهارت‌های حرفه‌ای و آموزش مشاغل در جهش تولید و با اولویت بازاریابی و فروش محصولات با حضور مخاطبان سوادآموز انجام می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز ،هادی زارع پور در جلسه مسئولان سوادآموزی استان و ۱۳ شهرستان و مناطق استان گفت: از این تعداد ۶ مرکز در یاسوج، دنا، گچساران، بهمئی، چاروسا و عشایر بعنوان مجری طرح تحولی وملی پیوند سواد و زندگی علاوه بر سوادآموزان ۲۰ درصد علاقه مندان حرفه‌آموزی را نیز شامل می شود.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت مشارکت دستگاه‌های محلی، مردمی و غیردولتی مهارت‌های بومی در برنامه تلفیق سواد و زندگی ارائه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به اینکه شهرستانها و مناطق دهدشت، لنده، بهمئی، چاروسا و دیشموک میزان سواد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ کمتر از ۹۲.۷ {میانگین استان} است طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در این مناطق اجرا می‌شود

وی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۶۴ سواد آموز زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت قرار می‌گیرند.

معاون پژوهش،برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمدهم گفت: امسال فعالیت های سواد آموزی در قالب برون سپاری و ازطریق ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد انجام می‌شود.

اردشیر یاری گفت: سرانه باسواد شدن هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد در دوره ۵ ماهه بیش از ۸۴۰ هزار تومان است.

وی گفت: معلمان بویژه در مناطق روستایی و عشایری می توانند در فعالیتهای سوادآموزی مشارکت کنند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: امسال ۴هزار و۵۰۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد دردوره های سواد آموزی، انتقال و تحکیم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار می گیرند.

سید حمدالله خواهش گفت: در طرح خواندن با خانواده ۲هزار و۲۰۰ نفر، حلقه های کتابخوانی ۶۵۰ نفر، آموزش رایانه ۱۲۰ نفر، مهارت آموزی مراکز یادگیری محلی بیش از ۸۰۰ نفر زیر پوشش قرار می‌گیرد

وی گفت: با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز کرونایی کلاسها بصورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در قالب فضای مجازی ،تهیه کاربرگ، کلیپ تدریس در سایت سواد آموزی و برنامه لوح و قلم از طریق صدا و سیما برگزار می‌شود

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: ثبت نام از دوره های انتقال و تحکیم تا ۱۵ آذر به دوره سوادآموزی تا پایان دی ماه ادامه دارد.

وی گفت: کلاسهای حضوری سواد آموزی به صورت ۲ جلسه نیم ساعته و در دوره انتقال ۳ جلسه نیم ساعته برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی سوادآموزی استان هم گفت: گروه بهبود کیفیت هدایت و راهبری برنامه های بسته تحولی پیوند سواد و زندگی را بطور مستمر انجام و نظارت لازم را اجرای خواهد کرد.

محمد جلیل فر گفت: گروه های نظارتی استانی برای بررسی اوراق امتحانی و بررسی صحت نتایج به شهرستان ها و مناطق اعزام می شوند.

انتهای پیام /

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.