۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

  استان کهگیلویه و بویراحمد که از قافله توسعه عقب مانده کلکسیونی از پروژه‌های نیمه‌تمام دارد. . . . به گزارش پیوارنیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دهه فجر انقلاب سفر کرده است.   ​ استانی که به دلایل مختلف از قافله توسعه کشور عقب مانده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

استان کهگیلویه و بویراحمد که از قافله توسعه عقب مانده کلکسیونی از پروژه‌های نیمه‌تمام دارد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دهه فجر انقلاب سفر کرده است.

 

استانی که به دلایل مختلف از قافله توسعه کشور عقب مانده و نمود این عقب‌ماندگی روز به روز و ماه به ماه و سال به سال بیشتر به چشم می‌آید.

استانی که از دردهای زیادی رنج می‌برد یکی از این دردها نگاه غیر متوازن و به نوعی خارج از رویکرد عدالتمندانه دولت به استان‌هاست و دیگری به تبع آن رویکردهای منطقه‌ای مسوولان استانی و نمایندگان مجلس است که کلیت استان را فدای انگیزه منطقه‌ای خود کرده‌اند.

چنین رویکردی در دولت تدبیر و امید بیشتر احساس شده هر چند که خدمات دولت همه متعلق به نظام است اما دولتیان چه در سطح ملی و چه استانی کمتر به اصل عدالت‌محوری نظام در خدمت به مردم و مناطق محروم توجه می‌کنند.

در سال‌های منتهی به دولت تدبیر و امید کمتر به تکمیل و راه‌اندازی چندصد پروژه نیمه‌تمام در کهگیلویه و بویراحمد پرداخته شد در حالی که ۶ سال مدت کمی برای خروج این پروژه‌ها از رویکرد نبود.

حال با سفر نوبخت به استان باید به این سوال پاسخ داده شود که در راستای تکمیل این پرو‌ژه‌ها و قول‌هایی که رئیسجمهور در همان یک سفر استانی که به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، چه شد و چه میزان از آن وعده‌ها در تزریق اعتبارات محقق گردید.

مسوول توزیع اعتبارات در کشور توضیح دهد که چه میزان از اعتبارات مصوب پروژه‌های پرشمار نیمه‌تمام عمرانی به این استان اختصاص یافت و چرا بعد از گذشت این همه سال هنوز باید پروژه‌هایی مثل هیولای فلزی مجتمع فرهنگی و هنری شهر یاسوج در ورودی مرکز استان، زشت و ضمخت خودنمایی کند.

چرا دولت تدبیر و امید با گذشت بیش از نیم دهه هنوز نتوانسته محور پاتاوه-دهدشت را تکمیل کند سرانجام سد تنگ سرخ به کجا کشید و ده‌ها و صدها پروژه نیمه تمام مورد نیازمردم چه موقع از بلاتکیفی خارج می‌شوند.

در حالی که نزدیک به یک دهه از کلنگ‌زنی موزه یاسوج از دولت اول عدالت می‌گذرد، اعتدالیون دولت امید در منصب توزیع اعتبارات توضیح دهند که دلیل این همه تعلل در تکمیل چنین پروژه‌هایی چیست؟

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.