احتمال قرار گرفتن استان در پیک زمستانه کرونا
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
استاندارکهگیلویه وبویراحمددر جلسه ستاد پیشگیری از کرونا؛ استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: احتمال قرار گرفتن استان در پیک زمستانه کرونا دور از انتظار نیست.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛استاندار در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در صورت همراهی نکردن مردم و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی با تشدید شرایط درزمستان شاهد وضعیتی بسیار نگران کننده خواهیم بود.

حسین کلانتری با قدردانی از مردم، صنوف و کادر درمان به خاطر همراهی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در دوهفته که گذشت و با اشاره به بهبود شرایط استان افزود: وضعیت در دو شهرستان باشت و دنا همچنان قرمز است که برای مهار آن باید عزم همگانی و مشارکت عمومی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: به زودی از سه ایستگاه تولید اکسیژن در بیمارستان‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت بهره برداری می‌شود.
کلانتری طرح محله محور شهید سلیمانی را اقدامی جدی برای کنترل بهتر این بیماری در روز‌های اخیر دانست و همراهی مردم با این طرح تا ریشه کنی کرونا را یک ضرورت خواند.

استاندار اضافه کرد: براساس گزارش‌ها تجمعات در مجالس مختلف، تردد درمکان‌های شلوغ و دور همی‌ها سه عامل مهم در گسترش کرونا و بروز خسارات جبران ناپذیر در این ایام بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: از مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۱۲۵ نفر کرونایی و ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکترپرویز یزدانپناه افزود: با فوت یک نفر مبتلا به کرونا تعداد جانباختگان کرونایی به ۳۵۴ نفر افزایش یافت.
وی ادامه داد: ۳۵ درصد گزارش دیروز مرکز آزمایشگاه سلولی ملکولی ازمجموع ۳۷۷ نمونه آزمایشگاهی مثبت بوده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان هم در این جلسه نتایج اِعمال محدودیت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این مدت تردد‌ها در محور‌های درون و برون شهری تا ۴۰ درصد کاهش یافت.

سرهنگ عبدی پور افزود: در این مدت ده هزار و ۵۶۲ جریمه‌ ۲۰۰ هزار تومانی، ۳۱۱ جریمه‌ی ۵۰۰ هزارتومانی و ۱۵۲ فقره جریمه یک میلیون تومانی برای رانندگانی که به محدودیت‌های کرونایی بی توجه بودند اِعمال شد.

سرهنگ برومند زاده معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان هم ایجاد ۱۰ نقاهتگاه، توزیع هزار بسته حمایتی برای خانواده‌هایی که در قرنطینه هستند و فرهنگ سازی را از جمله‌ برنامه‌های طرح شهید سلیمانی برشمرد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.