گلایه روشنفکر از روند اجرایی جاده ملی پاتاوه -دهدشت
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۳:۱۲
در بازدید از جاده پاتاوه به دهدشت و سد مخزنی سقاوه؛ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس در بازدید از جاده ملی پاتاوه-دهدشت از روند اجرای این طرح گلایه کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بهمراه مدیران استانی و شهرستانی، با حضور در روستای سقاوه شهرستان مارگون، از محل پیش‌بینی شده برای احداث سد خاکی سقاوه و همچنین جاده ملی پاتاوه – دهدشت بازدید کرد.

مهدی روشنفکر با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: بهترین راه برون رفت مناطق از محرومیت ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، به منظور تحقق توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: مصوبات لازم سد سقاوه اخذ شده و مطالعات فاز اول انجام شده‌است، و امیدواریم با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، این طرح در سال آینده در ردیف طرح‌های کد دار قرار بگیرد، و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مهدی روشنفکر با بیان اینکه طرح ملی پاتاوه به دهدشت از لحاظ تامین اعتبار مشکلی ندارد گفت: با توجه به سفر قبلی و تاکید وزیر راه و شهرسازی، این طرح پیشرفت خوبی ندارد.

روشنفکر افزود: این طرح قرار بود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، ولی با این روند بعید می‌دانم تا پایان سال هم به بهره برداری برسد.
وی از پیمانکاران و کارکنان این طرح خواست، تلاش خود برای تسریع در روند اجرای این طرح را چند برابر کنند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مشکلات برق، آب، گاز و راه ارتباطی شهرستان‌های مارگون و لوداب را بررسی و از مدیران استانی و شهرستانی خواست مشکلات این منطقه را به صورت جدی پیگیری کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح طرح سد خاکی سقاوه نیز گفت: با توجه به اینکه منطقه سقاوه در شهرستان مارگون در آینده به یک شهرک صنعتی بزرگ تبدیل می‌شود، و از آنجا که اکثر صنایع به آب مصرفی نیاز دارند، و با عنایت به رشد جمعیتی شهرستان مارگون و همچنین ظرفیت منطقه برای کشاورزی احداث سد خاکی سقاوه در دستور کار قرار گرفت.
رسول فرهادی افزود: مطالعات سد مخزنی با ظرفیت ۹ میلیون متر مکعب به صورت خاکی و با ارتفاع ۴۵ متر انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: مصوبات مربوطه برای احداث سد آبی سقاوه، اعم از تخصیص وزارت نیرو، مجوز‌های زیست محیطی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اخذ شده‌است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: مطالعات فاز اول این سد به پایان رسیده و مطالعات توجیه اقتصادی طرح نیز مصوب شده‌است، و باید اسناد مناقصه طرح آماده شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه ویژه مسولان در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای عملیات اجرایی در نظر گرفته شود.
رسول فرهادی گفت: این سد علاوه بر تامین آب شرب و مصارف صنعتی می‌تواند در تامین آب هزار هکتار از اراضی منطقه کمک شایانی کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان در پایان افزود: اگر اعتبارات لازم برای احداث سد تخصیص داده‌شود، ظرف مدت سه سال این طرح به بهره‌برداری خواهد‌رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این بازدید با اشاره به پیشرفت کاری جاده پاتاوه به دهدشت گفت: طرح پاتاوه دهدشت با پیشرفت کاری ٩٣ درصدی از مهمترین و کلیدی‌ترین طرح‌های راه و شهرسازی در کل کشور محسوب می‌شود که مورد توجه همه مسئولین کشوری و استانی است.
سلحشوری بیان کرد: این پروژه از سال ١٣٧٣ با سفر مقام معظم رهبری به استان شروع و تا کنون افتتاح نشده است که تا پایان سال ١٣٩٨ از همه منابع حدود ۶٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و در سال جاری با توجه به سفر سال گذشته جناب آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قول دادند با تزریق اعتبار به این طرح در سال ١٣٩٩ این پروژه به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرد: خوشبختانه در سال جاری تا کنون ٢٧۶ میلیارد تومان از همه منابع به این طرح ابلاغ شده و حدود ٢٣۶ میلیارد تومان تخصیص داده شد و پیمانکار متعهد شده تا پایان سال جاری با بکار گیری همه عوامل اجرایی و ماشین آلات به اتمام برسد و پس از ٢۶ سال انتظار مردم استان به اتمام و مورد بهره برداری قرار گیرد.
سلحشوری اضافه کرد: باتوجه به بازدید انجام شده عملیات خاکبرداری و احداث و ساخت پل‌ها بجز یک پل بزرگ به اتمام رسیده و ۲۱ کیلومتر از از آسفالت مسیر باقیمانده است.

وی با اشاره به سد مخزنی سقاوه نیز ابراز امیدواری کرد: اعتبار لازم برای آغاز عملیات اجرایی این طرح در بودجه سال آینده لحاظ شود.
وی افزود: در بودجه سال آینده سعی می‌شود این طرح پادار و به عنوان یک طرح کد دار معرفی شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.