۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

نشستی با حضور مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدیر کل ومعاونین آموزش وپرورش استان،مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان-مدیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و رئیس سازمان دانش آموزی در آموزش وپرورش استان برگزار شد. . . . به گزارش پیوارنیوز، در این دیدار مدیرکل آموزش […]

ارسال توسط :
پ
پ

نشستی با حضور مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدیر کل ومعاونین آموزش وپرورش استان،مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان-مدیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و رئیس سازمان دانش آموزی در آموزش وپرورش استان برگزار شد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، در این دیدار مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه انتخابات بستر قاعده مند نمودن انتخاب وکیل مردم در خانه ملت است گفت: براساس قانون اساسی،مجلس شورای اسلامی دارای وظایف اساسی تحقیق-سئوال –استیضاح ورأی اعتماد به وزیران است وفرموده رهبر انقلاب که در معرفی کردن مجلس بعنوان رأس امور بیانگر این مهم است.

 هادی زارع پور در ادامه به اهمیت وجایگاه آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت: عرصه تعلیم وتربیت مهمترین عرصه ای است که در جامعه بشری تضمین کننده آینده است وترقی وپویایی هر جامعه مستلزم آموزش وپرورش است.

وی گفت: به بیش از 38نفر از نمایندگان دوره 11 مجلس معلم هستند واین ظرفیت یک نوید برای مشکلات معلمان است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان به مشکلات وموانع فراروی آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت:عدم تناسب سهم پرسنلی وسهم بودجه ای –کسری اعتبارات وکمی سهم آموزش وپرورش از منابع درآمدهای مالی که مؤثر در تأمین معیشت معلم و انگیزه فعالیت است از مهمترین مشکلات این عرصه می باشد.

هادی زارع پور به وضعیت پوشش تحصیلی آموزش وپرورش استان اشاره کرد وگفت: پوشش تحصیلی پیش دبستانی 82-ابتدایی98و93صدم-دوره متوسطه اول 94و95 که یک درصد بیشتر از کشور ودر دوره متوسطه دوم 84و87صدم که بیش از 3درصد از کشور بیشتر است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان به موفقیتهای آموزش وپرورش استان اشاره کرد وگفت: در6سال گذشته آموزش وپرورش استان در بخشهای آموزشی-پرورشی-پشتیبانی-پژوهشی-ورزشی وسوادآموزی بیش از هزار رتبه ملی کسب کرد.

وی گفت: در شاخصهای ارزیابی از سوی وزارت آموزش وپر.رش در عملکردهای اداری وجشنواره شهید رجائی آموزش وپرورش استان در رده استانهای اول تا سوم کشور است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان افزود: تمامی موفقیتهای آموزش وپرورش مرهون تلاش وافر مجموعه اداری ومدیران-معلمان-مربیان-مشاور ومشارکت اولیاء گرامی است.

وی گفت: در6 سال گذشته سرانه فضای آموزشی کهگیلویه وبویراحمد به8و2دهم رسیده که دومین استان کشور است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه میانگین حقوق معلمان در6سال گذشته 500درصد افزایش یافته گفت:از سوی وزارت آموزش وپرورش برای مشکلات معیشتی ورفاه معلمان پیگیری لازم در حال انجام است.

در این نشست مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان هم گفت: بیش از 50درصد فضای های آموزشی استان از سوی خیرین ساخته می شوند وبهره گیری از ظرفیت خیرین یک فرصت است.

پیروز کرمی گفت: تاکنون بیش از هزار و500کلاس درس از سوی خیرین ساخته شده است.

در این دیدار منتخب شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی گفت: انسان محور توسعه است وآموزش وپرورش تربیت کننده انسان از جایگاه نخست زیربنای توسعه همه جانبه برخوردار است.

دکتر مهدی روشنکفر به مقام خدایی معلمان اشاره کرد وگفت: تمامی انسانهایی که جامعه را می سازند پرورش یافته اندیشه معلمند وجایگاه این مقام والا در جامعه باید از عزت ویژه برخوردار باشد.

وی گفت: آموزش وپرورش دارای تقدس خاصی است ومطلوب نیست که با مسائل شبه سیاسی دست خوش تحول شود وآموزش وپرورش استان با تدبیر مدیرکل محترم این مجموعه در این بیستر بسیار خوب عمل کرد.

منتخب شهرستانهای بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی گفت:مفتخرم بعنوان یک معلم مورد اعتماد مردم قرار گرفته وبرخود وظیفه می دانم مشکلات معلمان عزیز را پیگیری نمایم.

وی گفت: شأن جایگاه معلم در مبانی دینی ما مشخص شده وافراد در نقش انبیاء برای این گروه در جامعه وظیفه آنها را سنگین تر کرده است ومتناسب با شأن معلم باید معیشت آنها توجه ویژه شود تا به شغلهای دیگری برای تأمین معاش مجبور نشوند.

مهدی روشنکفر گفت: باید محیط مدرسه وفضای دانش آموزی ومحتوای آموزشی را برای دانش آموزان جذاب کرد تا انگیزه حضور افزایش یابد.

این عضو هیأت علمی گفت: تدبیر لازم برای ایجاد انگیزه مطالعه دانش آموزان واستفاده از کتابخانه هامستلزم تجهیز کتابخانه های مدارس وبهره گیری از ظرفیت خیرین وکمکهای دولت در جهت رسیدن به عدالت آموزشی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تعلیم وتربیت متوازن در سایه آموزش وپرورش متعادل شکل می گیرد گفت: برای مشکل کمبودهای فضای آموزشی در مناطق حاشیه شهر یاسوج ودیگر مناطق از هیچ کوششی دریغ نمی کنم.

روشنفکر با اشاره به تعطیلی مدارس برای. پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت:با تدبیر آموزش برای جبران دروس به روش غیر حضوری ارزشمند وبرای جلوگیری از تعطیلی آموزش ضرورت دارد ادامه یابد.

 

 

 

انتهای پیام/ط_الف

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.