توصیه ها وراهکارهای مهم و مؤثر معلم‌ کهگیلویه و بویراحمدی برای نظارت ومدیریت بهتروالدین بر آموزش مجازی و امتحانات دانش آموزان
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
سید فتح اله دانشی دبیر آموزش و پرورش شهر ياسوج در یاداشتی نحوه برخورد و نظارت اولیاء بر فرزندان خود را در ایام امتحانات تشریح کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سیدفتح اله دانشی ازهادی زارع پورمدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعلام روز بدون از تلفن، تبلت و رایانه به منظور صیانت از سلامتی جسمی، روحی و روانی دانش آموزان قبل از امتحانات نوبت اول بتوانند با انرژی بیشتری آزمون خود را آغاز نمایند تقدیر و تشکر کرد.


دانشی دبیر دینی و عربی مدارس شهر یاسوج ابتدا از مزایای استفاده از فضای مجازی در رابطه با یادگیری دانش آموزان به شرح زیر پرداخت:

۱_باتوجه به در دسترس بودن فضای مجازی بطوریکه در کلاس درس بصورت حضوری دانش آموز دچار حواس پرتی شود احتمال می‌رود از یاد گیری باز بماند ولی در فضای مجازی فایلهای درس موجود و همیشه می‌تواند استفاده کند.

۲ _ همکاران در فایلهای ارسالی مختصر و مفید مطالب را می‌فرستد و از حاشیه های فضای حضوری خبری نیست.

۳_ دانش آموز از قدرت و اختیارات بیشتری برخوردار است و امنیت روانی بیشتری دارد.

۴_ در دسترس بودن:
فضای مجازی باعث می‌شود که در هرحال دانش آموز به راحتی به مطالب آموزشی دست یابد.

۵_ کم شدن هزینه ها از جمله : ایاب و ذهاب و….
۶_ صرفه جویی در زمان و انرژی.

وی افزود: به برخورد بسیار خوب متولیان آموزش و پرورش استان و اولیاء در همراهی و مدیریت دانش آموزان در فضای مجازی اشاره و آن را نشانه وجود سطح فرهنگی وآگاهی هر چه بیشتر مردم استان دانست.

دانشی جهت موفقیت هر چه بیشتر دانش آموزان در امتحانات توصیه هایی به شرح زیر ارائه داد:

۱ _بهتر است والدین محترم در حد وسع خود فضای مشخصی از خانه را برای آموزش انجام‌ تکالیف و آزمونهای فرزند خود در نظر بگیرند تا با اعتماد به نفس و تمرکز بیشتر و بهتر به یاد گیری و آزمون مشغول شوند.

۲_ نور مناسب : مطالعه در زیر چراغ‌های کم نور باعث خستگی و خواب آلودگی دانش آموز می‌شود.

۳ _ راست نشستن : در هنگام گوش دادن و مطالعه راست نشستن باعث می شود سر و تنه نسبت به هم در شرایط هشیاری و با هوش بودن فرزندمان کمک کند. و خون رسانی بیشتر، بهتر و آسانتر به رگها و مغز صورت گیرد‌

۴_ آرامش برای یاد گیری ضروری است : زیرا به محض این‌که فرزند ما با شرایط ناخوشایندی رو برو شود شرایط مغز و امواج مغزی ایشان تغییر می‌کند و میزان کیفیت یاد گیری و آزمون بشدت پایین می آید. بنابراین مناسبت ترین شرایط ذهنی برای یادگیری هشیاری همرا با آرامش است.

۵_ تقویت اعتماد بنفس :
ياد آوری توانائی های فرزندمان

۶ _ هماهنگ کردن سطح انتظارات والدین با توانایی های دانش آموزان

۷ _فراهم کردن شرایط فیزیکی و عاطفی در خانواده به عنوان عامل مؤثر در کاهش استرس و اضطراب در ایام امتحانات کاملا ضروری است.

۸ _ تعطیل کردن میهمانی ها

۹ _تنطیم برنامه برای مطالعه دانش آموزان

۱۰ _ تغذيه و نوشیدنی های مناسب

وی نیز عنوان کرد: ترس از نگرفتن نمره بالا مثل ۲۰ باعث می شود تا دانش آموز در حالت اضطراب قرار بگیرد و نتواند نتیجه مطلوب را کسب کند زیرا چنین توقعی از او منجر به توجهش به کسب نمره و عدم تمرکز روی آزمون می‌شود و نمره پایین می‌گیرد.

دانشی نیزگفت: از دیگر عوامل اضطراب دانش آموزان سخت گیری بیش از حد والدين در شب امتحان و مقايسه فرزند خود با سایر همکلاسی هایش و وعده‌های پاداش بزرگ برای اخذ رتبه های عالی است که باعث پیشرفت تحصیلی نمی‌شوند چون انگیزه دانش آموز فقط پاداش‌ می‌باشد.
دانشی اضافه کرد: اولیاء نباید وقتی دانش آموز در حال امتحان بصورت آنلاین است بستر تقلب را برای او فراهم نمایند زیرا اینکار اشتباه است و این رفتار برای آینده این فرزند خطرناک است.

وی خاطر نشان کرد: مچ گیری در آزمون توسط اولیاء يا مجریان آزمون کار نکوهیده ای هست
و لازم است که خوشبین و اهل گذشت باشیم. چه بسا به رخ کشیدن تقلب دانش آموز سبب شود در آزمون های بعدی تقلب های خود را حرفه ای تر کند و نهایتاً ما ناخواسته فرزندمان را به‌ یک فرد دروغگوی قهار مبدل میکنیم.
این دبیر آموزش و پرورش از همکاران خود درخواست کرد که از ارسال انبوه مطالب و اطلاعات در فضای مجازی خود داری فرمایندچراکه دانش آموزان وقتی با مطالب زیاد روبرو می‌شوند نه تنها چیزی یاد نمی‌گیرند بلکه شاید از خیر یادگیری هم بگذرند و عطایش را به لقایش ببخشند.
سید فتح اله دانشی در پایان برای همه دانش آموزان سراسر ایران اسلامی آرزوی سربلندی کرد و ضمن عرض خداقوت به همه همکاران خود از اداره کل آموزش و پرورش استان، ادارات تابعه، عوامل مدارس و خاصه همکاران آموزشی که خیلی بیشتر از تدریس حضوری زمان و انرژی صرف عزیزان دانش آموز می‌کنند آرزوی موفقیت روز افزون کرد.
« معلمی عشقی است آسمانی،معلمی هنر است و تا خدا بوده است، معلمی بوده است و خواهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

یک پاسخ برای “توصیه ها وراهکارهای مهم و مؤثر معلم‌ کهگیلویه و بویراحمدی برای نظارت ومدیریت بهتروالدین بر آموزش مجازی و امتحانات دانش آموزان”
  1. درود بر سید عزیز ومطالب جالب وقابل توجهی که یاداشت ونشر فرمودی،دوست بزرگوارم انشاالله ،موفق باشی وهمیشه کمک حال سیستم اموزش باشی

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.