پیام معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته سوادآموزی
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱:۱۰
سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته سوادآموزی پیام تبریکی صادر کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز  متن پیام سیدحمدالله خواهش نیک بدین شرح است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم
اقرا بسم ربک الذی خلق.
(آیه ۱ سوره علق )
نخستین آیه که بر آخرین پیامبر حضرت محمد (ص) نازل شد در موضوع خواندن است و خداوند متعال خود را نخستین معلم بیان فرموده و بارها تاکید بر علم و دانش اندوزی و تفاوت انسان های آگاه با نادان در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام بیانگر جایگاه ویژه معلم-متعلم -علم آموزی و دانش در دین مبین اسلام دارد.
بین موجودات عالم تنها انسان می‌تواند راه کمال را بپیماید و مسیر سعادت و تقرب با حصول معرفت از طریق آگاهی و دانش محقق می‌شود .
بیبی شک برخورداری از گوهر ناب علم و سواد مسیر توسعه برای هر جامعه است و میزان توسعه یافتگی جوامع با میزان برخورداری آنها از علم و دانش و کاربست آن نسبت مستقیم دارد و بر همین اساس در اندیشه امام راحل حضرت امام خمینی ( ره) پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با فرمانی بزرگ وتاریخی راهبرد بزرگ نهضت سواد آموزی را برای ترقی ایران اسلامی به عنوان منشور جاودان بنیان گذاشتند .
فرمانی که با لبیک به آن توسط گروه‌های مختلف مردم، خدمات آموزشیاران و دست اندرکاران این عرصه امروز شاهد ارتقاء میزان سواد در جامعه هستیم .
با گذشت ۴۱ سال از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) فرزندان امام و ملت با افتخار از پیشرفت‌های حاصل شده هنوز هم قلبشان برای تحقق مفاد آن منشور می تپد وبه حرمت شهدای عرصه سوادآموزی فرمان امام و راه شهیدان زدودن جهل و بی سوادی در جامعه اهتمام دارند .
امروزه تعریف سواد از خواندن و نوشتن فراتر رفته و شامل تغییر رفتار بر اساس آموخته ها در قالب انواع سواد های عاطفی، آموزش و پرورش ،رسانه ،ارتباطی و …شده و مهارت آموزی در کنار سواد پایه با اولویت سوادآموزی جامعه محور ضرورت گفتمان سازی سواد آموزی را ایجاد کرده است.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سوادآموزی و پاسداشت زحمات پیشکسوتان این عرصه و با تقدیر و سپاس از همراهی همه تلاشگران خدوم عرصه سواد آموزی در سازمان نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستانها و مناطق به ویژه کارشناسان نهضت سواد آموزی ناظران سوادآموزی و آموزش دهندگان خدمات و جهادگران خط اول جهاد مقدس سوادآموزی و موسسات و تشکل های مردم نهاد و مشارکت کننده در این امر خطیر هفته سوادآموزی را تبریک عرض نموده و امیدوارم در پناه حق تعالی در تحقق اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب و فرامین مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهور تا زدودن کامل بیسوادی از جامعه موفق و سربلند باشیم ان شاءالله .
سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.