تصویب برنامه سازگاری با کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران ارشد ملی و اعضا کارگروه استانی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
در ابتدای این جلسه استاندار محترم استان و نیز سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی به تشریح پتانسیل های بی نظیر استان در حوزه اب و خاک پرداختند و خواستار شتاب بخشیدن و تقویت اعتبارات طرحهای مهم آبی از جمله سدهای تنگ سرخ ،سرپری ، چمشیر و نیز اجرای سدهای پراشکفت ، آبریز و.... گردیدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، در جلسه کارگروه تخصصی سازگاری باکم آبی کشور کلیات برنامه سازگاری با کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد که روز سه شنبه با حضور معاونین وزیر نیرو ، وزیر جهاد کشاورزی ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان هواشناسی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استاندار محترم استان، معاونین، مدیران کل و روسای سازمان های ذیربط استانی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید ، پس از ارائه برنامه سازگاری با کم آبی استان توسط آقای مهندس فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در قالب گزارش کامل اطلاعات آماری آب ،بارندگی، کشاورزی ، مصارف شرب ، صنعت و فضای سبز و نیز اقدامات و برنامه های مدیریتی به تفکیک تا سال ۱۴۰۵ بمنظور صرفه جویی ،مصرف بهینه آب، مدیریت رواناب ها ،کنترل سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی ،توسعه روش های نوین آبیاری ، مدرن سازی شبکه های آب شرب ، اجرای طرحهای انتقال آب صنعت و در نتیجه استفاده مطلوب از منابع آبی جهت توسعه و پیشرفت همه جانبه استان با حفظ آمادگی و سازگاری با کم آبی کلیات این برنامه به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم آبی کشوری رسید .

در ابتدای این جلسه استاندار محترم استان و نیز سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی به تشریح پتانسیل های بی نظیر استان در حوزه اب و خاک پرداختند و خواستار شتاب بخشیدن و تقویت اعتبارات طرحهای مهم آبی از جمله سدهای تنگ سرخ ،سرپری ، چمشیر و نیز اجرای سدهای پراشکفت ، آبریز و…. گردیدند.

در این جلسه کلیه اعضا کارگروه ملی بصورت ویدیو کنفرانس نظرات تخصصی خود را ارائه و پس از ۲ ساعت بیان مباحث فنی و کارشناسی ضمن قدردانی از مشارکت فعال همه دستگاههای استانی عضو کارگروه توسط خانم دکتر زهرایی دبیر کمیته سازگاری با کم آبی در وزارت نیرو جمع بندی نهایی صورت گرفت .

لازم به ذکر است برنامه جامع سازگاری با کم آبی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از ۴۵ جلسه تخصصی ، ۵ جلسه مدیریتی و تصویب در کارگروهی به ریاست استاندار محترم استان در آذرماه سال ۹۹ بالاخره در جلسه ۱۶ دی ماه به تصویب کارگروه تخصصی ملی کشوری رسید .

این برنامه نقشه راه صرفه جویی و استفاده از تمام ظرفیت های کمی و کیفی آب در حوزه های آبی کارون شامل شهرستان های بویراحمد و دنا ،زیرحوزه مارون جراحی شامل شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی ، لنده و مارگون و نیز زیرحوزه زهره هندیجان شامل شهرستان های گچساران ،باشت و چرام می باشد .

 

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.