استاندارکهگیلویه وبویراحمد/ بیشترین خطر مربوط  به اجتماعات عروسی وعزا است / برای یک نفر ده ها نفر را به قبرستان روانه نکنید/ ارائه خدمات مشروط  به رعایت دستورالعمل هاست
۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
استاندارکهگیلویه ولویراحمد با تاکید بر اینکه از حضور در اجتماعات پرهیز کنید، بیان داشت: در هر شهرستان فرمانداران دستگاهی را که هماهنگ نمی شوند اعلام کنند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

شصت و یکمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در ساختمان دولت برگزار شد و تازه ترین آمار و ارقام از این بیماری در استان، بررسی اعمال محدودیت ها و پلمپ برخی اماکن در دستور کار این جلسه قرار داشت.

به گزارش پیوارنیوز، شصت و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله باکرونا  کهگیلویه و بویراحمد پیش ازظهر امروز در سالن دولت برگزار شد.

در این نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری کرونا از دهم خرداد در استان سیر صعودی داشت، در گذشته از ۱۰۰ نمونه ۵ الی ۸ مورد مثبت بود اما اکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد نمونه ها مثبت است.

یزدانپناه گفت: انتظار این است به گونه ای وارد پیک شویم که امکانات درمانی جوابگو باشد تا مرگ و میر کمتر باشد.

وی گفت: در شهرستان بویراحمد ۷۱۸ نمونه مثبت بیشترین تعداد، کهگیلویه ۳۱۳، دنا۵۶، بهمئی ۱۰۷،چرام ۱۴۶ ، باشت ۷۷، ولنده ۱۰۲ مورد بود.

یزدانپناه تاکید کرد: از لحاظ مراجعات سرپایی ۴۱ هزار بیمار سرپایی که ۲۴۴۶ مورد بستری شده و مابقی ترخیص شده است، تعداد بستری ها ۱۲۸ نفر و ۱۰۶ بیمار کرونایی و ۹ نفر در آی سی یو هستند، تعداد ۱۶ هزار و ۸۰۰ نمونه گرفته شده است.

یزدانپناه گفت: در بازدید از شهرستان ها پروتکل ها رعایت نمی شود بعد از وضعیت هشدار استفاده از ماسک بیشتر شده است اما در برخی صنف ها مانند پمپ بنزین ها و اصناف این پروتکل ها رعایت نمی شود و مراسمات و اجتماعات نیز رعایت نمی شود.

 

یزدانپناه گفت: تعداد مراجعات افزایش ۲ برابری دارد و ارزش سی تی اسکن برای کرونا ۹۰ درصد و برای تست ۶۰ درصد است.

فرماندار بویراحمد هم  در این نشست گفت: فوتی ها در شهرستان بویراحمد ۶ نفر بوده که ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان است.

کناری تاکید کرد: در برخی باغات اجتماعات زیاد است حتی در تالاری درگیری فیزیکی ایجاد شد.

فرماندار ادامه داد: مهمترین مشکل باغات است، آنهایی که غیر مجاز است باید توسط  نامه شهرداری پلمپ شود و برخورد قضایی شود.

وی افزود: پیشنهاد داریم برخی صنوف که اولویت ندارند مانند موبایل فروشی ها شیفتی شود.
شهردار یاسوج در این نشست گفت: شهرداری قدرت اجرایی کافی برای پلمپ برخی اماکن ندارد.

نستهن مقدم بیان کرد: درخواست داریم مکان های غیر مجاز با حضور نماینده فرماندار و نماینده دادستان پلمپ شود.

مقدم تاکید کرد: هم اکنون بیشترین خطر مربوط به اجتماعات عروسی و عزا است، هرچند به آرامستان ها دستور داده شد مراسمات عزا را با کمترین اجتماع برگزار کنند.

وی افزود: در کنار اینکه کرونا خسارت زیادی داشته است، شهرداری پر ضررترین سازمان است، زیرا نیروهای زیادی را درگیر این موضوع کرده است.

نستهن مقدم گفت: درصورتی که علوم پزشکی تمایل به ضدعفونی ادارات و نهاد ها  داشته باشد، شهرداری این آمادگی را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  هم در نشست ستاد مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن دولت برگزار شد با بیان این که کسانی که تست آنها  مثبت است باید  درمرحله اول قرنطینه شوند گفت: در غیر این صورت باید اقدام قانونی انجام شود.

حسین کلانتری گفت: از آن جایی که بیشترین خطر مربوط به اجتماعات عروسی وعزا است ، برای یک نفر ده ها نفر را به قبرستان روانه نکنید اگر کسانی در مراسمات عروسی و عزا رعایت نکردند در روز های بعد از مراسم به مراجع قضایی معرفی کنید، اگر افراد مبتلا شوند و بیمارستان ها پر شود اگر حتی عروس و داماد باشد بدون تعارف با آنها برخورد می شود.

کلانتری تاکید کرد: استفاده از ماسک در اجتماعات و در محل های سرپوشیده اجباری است و اگر کسی رعایت نکرد متخلف است، اگر‌کارمندی مراجعه کننده ای را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی مانند ماسک   پذیرفت مسوول است و باید پاسخگو باشد، در این شرایط مسوولیت پذیری مسوولان مشخص خواهد شد، بنابراین مدیران دستگاه ها در مرکز استان و شهرستان مسوول اجرای طرح اجباری ماسک هستند.

وی با اشاره به لزوم و اجبار به استفاده از ماسک گفت:مراکز جمعیتی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند بسته شوند.

کلانتری افزود: اگر کسانی در مراسمات عروسی و عزا رعایت نکردند در روز های بعد از مراسم به مراجع قضایی معرفی کنید، اگر افراد مبتلا شوند و بیمارستان ها پر شود اگر حتی عروس و داماد باشد بدون تعارف با آنها برخورد می شود.

وی  تاکید کرد: هرکس مراقبت و پروتکل ها را در ادارات رعایت نکرد مسوولان خدمات ندهند، این موضوع شامل همه ارگان ها و نهاد ها خواهد بود.خواست قلبی ما نیست که کسی دادگاهی شود اما ما مسوول هستیم با کسانی که تذکرات مختلف را رعایت نمی کنند برخورد شود.کلانتری در خصوص درگیری در یکی از تالارهای یاسوج گفت: گفت: هم اکنون نامه برخورد با این تالار نوشته شود.

وی خطاب به شهردار گفت: نه تنها آبشار تعطیل نیست بلکه قلیان می کشند، پارک ها را بازدید کردیم باز هستند.

وی افزود: از نیازهای شهرداری آگاهی داریم و بالای ۴ میلیارد کمک کردیم، مغازه های آبشار درآمد چندانی ندارند باید تصمیمات لازم درخصوص آنها اتخاذ شود

استاندارکهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه از حضور در اجتماعات پرهیز کنید، بیان داشت: در هر شهرستان فرمانداران دستگاهی را که هماهنگ نمی شوند اعلام کنند

کلانتری افزود: اگر پروتکل ها رعایت نشود تلفات کرونا سه رقمی خواهد شد، زیرا امکانات و تجهیزات محدود است. فرمانداران باید بحث جمع آوری اسکان ها و  چادرها را پیگیری کنند و بررسی هرگونه مراسم منوط به مجوز علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ط-الف

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.