برگزاری کارگاه ویژه حجاب و عفاف در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
کارگاه ویژه حجاب و عفاف در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ این کارگاه که با حضور حاج آقا عبودی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان دبیقی،معاون پرورشی آموزش و پرورش استان، داستار مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولین استانی بود، از اهمیت حجاب و عفاف در بین مجموعه این سازمان و همچنین دانش آموزان گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبودی در این کارگاه آموزشی گفت : موضوع بسیار مهم برای معلمان حجاب و عفاف هست مگر می شود شغل معلمی را امضا بزنیم بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به هم زد.

عبودی افزود : حجاب و عفاف مربوط به بشریت می‌باشد نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است در هر مسئله ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود رعایت حقوقی شرعی و الهی مبتنی بر زیر بناست در دنیا اندیشه ها خیلی متفاوت است خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را یاد ما دهند .

عبودی با اشاره به داستان حضرت موسی که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد فرمود:خدایا من را ببین خداوند فرمود هرگز مرا نخواهی دید شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید نگامان را اصلاح نماییم.

وی ابراز داشت : بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن میدانند در صورتی که نشان از بی غیرتی و بی عفتی است.

 

وی بیان کرد: مرد باید قوام ومدیر زندگی باشد،  باید بعد دنیایی حجاب و عفاف را مد نظر داشته باشم عزت و شرافت را در این مورد باید دید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان گفت:در مورد بی حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم این مورد آخرین مرحله است فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفتگو هست با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی و… می پذیرند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه گفت : یکی از مطالبات جدی مردم و اولیاء و مربیان و نظام از نهاد آموزش و پرورش موضوع حجاب و عفاف می‌باشد.

حجت دبیقی افزود : قوانین و مقررات در حوزه آموزش و پرورش در خصوص حجاب و عفاف تدوین شده و در صورت تخلف از سوی شخص یا اشخاصی از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان قطعا برخورد لازم قانونی صورت خواهد گرفت .

دبیقی اظهار داشت : تلاش ما این است در محیط امن و آرام آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد نماییم و در ادامه دستورالعمل کارشناسی شده در خصوص حجاب و عفاف به مدارس استان ارسال میگردد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : روز معلم تجلیل از موفقیت ها و ارزش هاست.منظور پاسداشت مقام رفیع معلم می باشد معلمی شغل انبیاء الهی بوده و این شغل رفیع می‌باشد.

صالح داستار افزود : یکی از مدارسی که که زودتر از مدارس دیگر راه اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود یاد کنیم از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

 

داستار بیان داشت : رهبر کبیر انقلاب فرمود: دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم

وی اظهار داشت : دشمنان در صدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند قصد آسیب زدن به سلامت جامعه را دارندقصد آسیب زدن به روح و روان و جریحه دار کردن روح مردم و جامعه را دارند بنا براین ما باید هوشیار باشیم.

 

وی اظهار داشت:  دانش آموزان سرمایه های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزند پروری دینی و الهی باشیم باید به دنبال تعمیق باورها باشیم بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی الهی بهره مند شوند.


انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.