امنیت لگد مال شده شهرمان ماحصل چه چیزی است؟
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
یادداشت؛ روندی که طی این مدت مشاهده شده است یاغی گری و سرکشی بخشی از جوانان ونوجوانان جامعه می باشد که هیجانات روحی خود را به صورت نزاع و گردن کلفتی برای دیگران به معرض نمایش می‌گذارند.
ارسال توسط : نویسنده : کورش بدخشان زاده منبع : پیوارنیوز
پ
پ

پیوارنیوز‌؛ کورش بدخشان زاده فعال سیاسی  واجتماعی دررابطه با ناامنی های رخ داده در شهر یاسوج یادداشتی ارائه داده که به شرح زیر است‌؛

به نام خداوندگار جان و خرد

به گزارش پیوارنیوز، در مدت چند ماهه ی اخیر شاهد افزایش درگیری به صورت نزاع عمومی در سطح شهر به خصوص در مکان هایی که به منظور تفرجگاه برای خانواده ها و جوانان تعبیه شده است همچون پارک گمرگ بوده و هستیم. روندی که طی این مدت مشاهده شده است یاغی گری و سرکشی بخشی از جوانان ونوجوانان جامعه می باشد که هیجانات روحی خود را به صورت نزاع و گردن کلفتی برای دیگران به معرض نمایش می‌گذارند. جوانان مغروری که خود را در قید و بند جامعه و قانون محصور ندانسته و با حرکات ناشیانه و حمل سلاح سرد و گاها گرم، اقدام به درگیری و انتقام گیری شخصی میکنند به گونه ای که ناظر بیرونی این وقایع گمان می‌برد که به دوره‌ی انتقام جویی یا جنگ های خصوصی برگشته است. حضور جوانان کم تجربه و خام به صورت دسته جمعی و باندی در پارک ها و سطح شهر که اثرات آن را در مدت اخیر به صورت قتل و نزاع های شدید منجر به جرح دیدیم بیش از پیش نیازمندی جامعه به حضور نیروهای امنیتی به خصوص نیروی انتظامی را در شهر بر ما آشکار می‌کند. لازمه برگشت امنیت برخورد جدی و موثرتر نیروهای امنیتی و قضایی ما می باشد که مهمترین بخش برای تمرکز این سازمان ها پیشگیری است. نیروی انتظامی و شورای تأمین و دادگستری باید برای بازگشت امنیت به شهرمان اقدامات ویژه ای رو طرح ریزی وبه اجرا بگذارند که نمونه ای از آن را می توان حضور کیوسک های انتظامی و گشت های مداوم در مناطق پر تردد و ازدحام مثل پارک های تفریحی مانند گمرگ (نام عرفی) و پارک ساحلی و… مثال زد. حضور این نیروها و برخورد با تجمعات جوانانی ک مستعد حالت خطرناک نزاع و درگیری هستند ( که تا حدودی از ظاهر این جوانان مشخص است) میتواند سبب پراکندگی این جوانان و تا حدودی ایجاد حس ناامنی برای انجام اقدامات مجرمانه و هنجار شکنانه بشود. بهترین راه ایجاد امنیت، ناامن کردن شرایط برای افراد مستعد وقوع جرم می باشد که این مهم با افزایش امنیت مناطق با حضور گسترده تر نیروهای امنیتی و ایجاد دوربین های نظارتی و… امکان پذیر است.
نکته ای که در این میان لازم به ذکر هست سوءاستفاده افراد ثروتمند از ظرفیت جوانانی است که به خاطر مشکلات مالی و معیشتی و نبودشغل وآتیه مناسب به راحتی تطمیع شده و از این جوانان به عنوایی نیرویی برای ضربه زدن و تهدید مخالفان خود بهره میبرند،فلذا از نیروهای مربوطه بخصوص دستگاه قضایی خواهشمندیم که حوادث رخ داده را به صورت دقیق کنکاش کنند.
در آخر هم از از نیروی انتظامی و شورای تأمین و دادگستری خواهشمندیم به طور جدی به این مسئله ورود کرده و بیش از پیش حساسیت خود را به این موضوع نشان داده و با مجازات مجرمین به صورت علنی و اصلاح و تربیت این جوانان با اقدامات مناسب تأمینی و تربیتی، سبب برگشت امنیت و کاهش حالت خطرناک در جوانان جامعه بشوند.
پ. ن ١: نکته ای که وجود دارد این است ک مجازات حبس مجازاتی درست و مناسب برای این جوانان نیست با توجه به این که بیشتر این جوانان تازه اول مسیر زندگی خود بوده و مجازات حبس نه تنها سبب تنبیه نمی شود بلکه باعث میشود با افراد سابقه دار درون حبس معاشرت نموده که سبب جری تر شدن و افزایش حالت خطرناک و حتی افزایش مهارت های کیفری این جوانان می شود لذا خواهشمندیم مجازات های جایگزین حبس برای این جوانان اعمال بشود.
پ. ن ٢‌: با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی قشر متوسط به پایین جامعه و فشار های روانی حاصل از بیکاری و فقر، این روزها ما باید با جوانان بیش از پیش مدارا نموده و سعی در اصلاح و کمک به این جوانان داشته باشیم. بخش عمده ای از درگیری ها ناشی از فشار روانی شدید است که ماحصل بلاتکلیفی و فقر حاکم بر جوانان ماست که به صورت خشم بروز میکند.

از زحمات و تلاش های شبانه روزی دستگاه های امنیتی بخصوص نیروی انتظامی و شورای تأمین و دادگستری کمال تشکر و قدردانی را داریم.
با تشکر و سپاس فراوان
کورش بدخشان زاده

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “امنیت لگد مال شده شهرمان ماحصل چه چیزی است؟”
  1. بسیار متن خوب و قوی بود با راه کارهای خوب و نظرات عالی، با تشکر از شما جناب بدخشان زاده🌹🌹

    پاسخ
  2. ایده عالی بود برای کمک به امنیت شهر و حتی خود جوانان
    به امید نبود همچین مشکلاتی در سطح شهرمون🙏
    تشکر آقای بدخشان زاده🌺

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.