۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

  برای بیماران خاص و دارای نارسایی کلیوی ۱۸ دستگاه همودیالیز در کهگیلویه و بویراحمد نصب و راه اندازی شد. . . . به گزارش پیوارنیوز ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از خرید، نصب و راه اندازی ۱۸ دستگاه همودیالیز برای بیماران خاص و دارای نارسایی کلیوی در بیمارستان‌های لنده، نرگسی گچساران و شهید […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

برای بیماران خاص و دارای نارسایی کلیوی ۱۸ دستگاه همودیالیز در کهگیلویه و بویراحمد نصب و راه اندازی شد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان از خرید، نصب و راه اندازی ۱۸ دستگاه همودیالیز برای بیماران خاص و دارای نارسایی کلیوی در بیمارستان‌های لنده، نرگسی گچساران و شهید جلیل یاسوج در دوماه گذشته خبر داد.

غلامعباس سبز افزود: هم اینک تعداد ۲۲۰ بیمار خاص دارای نارسایی کلیوی در استان شناسایی شده اند که بیشتر این افراد به دلیل قدیمی و فرسوده شدن دستگاه‌های دیالیز و یا کمبود آن مجبور به مراجعه به استان‌های همجوار با میانگین سه بار در طول هفته بودند.

وی اضافه کرد: با خریداری و راه اندازی این ۱۸ دستگاه تا حدود زیادی مشکل این بیماران در استان حل شده است.

سبز گفت: البته بهترین راهکار درمان بیماران نارسایی کلیه پیوند کلیه و درمان تخصصی این بیماران دیالیز است که به دو روش دیالیز خونی و دیالیز صفاقی صورت می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران دیالیزی و ارائه خدمات بیشتر به این بیماران در استان، نخستین مرکز دیالیز صفاقی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی شده است این در حالی است که پیش از آن درمان تخصصی بیماران نارسایی کلیه در این استان تنها به روش دیالیز خونی (همودیالیز) انجام می‌ شد.

سبز  بیان کرد: یادگیری آسان، انجام درمان توسط بیمار در منزل، استقلال شخص و امکان کنترل درمان، برنامه ریزی قابل انعطاف، قابلیت انجام درمان در هر مکان تمیز و عدم نیاز به سرنگ برای انجام دیالیز، کمتر بودن خطر ابتلا به هپاتیت ب و افزایش کیفیت بهتر زندگی از جمله مزایای دیالیز صفاقی است که این روش را نسبت به دیالیز خونی ارجح‌تر می‌کند.

وی گفت: در این روش نیازی به مراجعه حضوری بیمار به بخش دیالیز نبوده و از سوی دیگر در صورت نیاز بیمار دیالیز صفاقی می‌تواند به صورت شبانه روزی با پرستار خود در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را از وی دریافت کند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.