جاده و آب شرب مشکلات اساسي جامعه عشايري کهگيلويه و بويراحمد است
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: جاده دسترسي و آب شرب مهمترين مشکل اساسي جامعه عشايري اين استان است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ کيامرث حاجي‌زاده، معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد اظهار کرد: در طول انقلاب خدمات زيادي به ويژه در حوزه جاده به عشاير انجام گرفته اما عمق محروميت‌ها زياد است و رفع اين نيازمند تلاش و حمايت بيشتر از جامعه عشايري است.

وي مشکل آب شرب در مناطق عشايري را در سال جاري نگران کننده دانست و اظهار داشت: تدابير لازم براي کاهش اثرات اين مشکل انديشيده شده است.

حاجي‌زاده از طرح آبرساني به بيش از ۱۰۰ خانوار عشايري کهگيلويه و بويراحمد خبر داد و گفت: منبع آب اين طرح تکميل و لوله‌کشي انجام شده که نيازمند لوله هستيم و مصوب شد که امور عشاير لوله مورد نياز را تهيه و پروژه فعال باشد تا اين پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداري برسد.

معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد به بازديد روز گذشته خود از برخي مناطق عشايري اشاره کرد و گفت: به همراه مديران استاني و شهرستاني از مناطق عشايري زنگواي بويراحمد، زيلايي مارگون و جلاله از توابع شهرستان دنا بازديد کرديم.

وي بيان کرد: اتصال جاده مارگون به برد پهن شروع و مصوب شد، ادامه مسير در سال جاري به مناقصه رفته و اعتبارات گذاشته شود، پيمانکار هم فاز دوم به طول ۱۶ کيلومتر را شروع کند، پيمانکار فعلي قول مساعد داد ۳۰ کيلومتر اين جاده را با رعايت مسائل فني ظرف دو سه ماه آينده به پايان برسد.

حاجي‌زاده بيان کرد: روستاي آبعلي با مشکل آب شرب مواجه بود که مصوب کرديم شرکت آبفاي استان مشکلات آبرساني را انجام دهند.

معاون امور عمراني استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: مناطق عشايري زنگوا نيازمند برق و آب بودند مصوب کرديم تا پايان خرداد ماه مشکل برق و منابع آب با مشارکت امور عشاير، آبفا و شرکت برق رفع شود.

وي بيان کرد: در بازديد از مناطق عشايري جلاليه، جاده مهمترين مشکل مناطق عشايري است ۵ کيلومتر از جاده دچار مشکل است که هدف ما رسيدگي به امورات عشاير و روستاييان مناطق محروم است.

حاجي‌زاده تاکيد کرد: سال ۱۴۰۰ سال حمايت از توليد، پشتيباني و مانع‌زدايي‌ها نام‌گذاري شده و عشاير به عنوان قشر توليدگر و مولد قطعاً مورد توجه و حمايت هستند.

 

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.