گزارش از بازرسی و نظارت سازمان صمت بر بازار کهگیلویه و بویراحمد
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به گزارشی از بازرسی و نظارت بر بازار استان پرداخت.
ارسال توسط : نویسنده : زینب خوش اندیش منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در طی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۹۶۵ بازرسی در استان انجام شده است که ارزش ریالی تخلفات انجام شده در ۲۵۶ پرونده تشکیل شده ۶ هزار و ۱۹۷ میلیون ریال بوده است.
سالار حسین پور گفت: همچنین در مدت مذکور بازرسی هایی در شهرستان های بویراحمد، بهمئی، کهگیلویه، گچساران و دنا انجام شده که به ترتیب۳۲۵۵ ،۱۰۶۱، ۱۳۳۷ ،۱۲۷۷ ، ۱۰۳۵ بازرسی انجام شده و تعداد پرونده های تشکیل شده به ترتیب۱۳۵، ۱۴ ، ۴۷ ، ۴۵، ۱۵بوده است که ارزش ریالی این تعداد پرونده تشکیل شده به ترتیب ۳۶۲۳، ۳۹، ۸۲۴، ۱۶۶۰و ۵۱ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد برنامه‌های بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: نظارت و بازرسی از جایگاه داران و عاملین فروش سیلندر گاز مایع در خصوص رعایت قیمت مصوب و مقابله با توزیع خارج از شبکه و برخورد قاطع با متخلفین، بازرسی ویژه از خبازان طی گشت‌های بازرسی مستقل و مشترک با ادارات هم کار در ۲ شیفت صبح و عصر در راستای کنترل کیفیت و جلوگیری از تعطیلی غیرمجاز این واحدها و واحدهای تولیدی و صنعتی، انبارها و سردخانه ها در راستای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از تخلفات صنفی، بازرسی از صنوف مرتبط با کالاهای پرمصرف و اساسی روزمره مردم در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت‌های بی رویه، همچنین برگزاری گشت‌های مشترک ستاد خبری، نوبه‌ای و مبارزه با قاچاق کالا در ۲  نوبت صبح و عصر تا پاسی از شب در مرکز استان و شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه و نظارت بسیار جدی بر توزیع کالاهای اولویت دار و اساسی مردم در سطح بازار، همچنین استقرار بازرس مقیم در میدان میوه و تره‌بار یاسوج به صورت روزانه و استقرار بازرس مقیم در واحد تولیدی روغن خوراکی گچساران از جمله مهم ترین برنامه های سازمان در بهمن ماه گذشت بوده است.
سالار حسین پور در ادامه با نگاهی تحلیلی بر تامین، توزیع و قیمت تعدادی از کالاهای اساسی استان در طی بهمن ماه جاری گفت: مرغ گرم کشتار روز با کاهش ۱۳ درصدی از ۳۳ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان در هر کیلوگرم تغییر یافت و در حال عرضه می‌باشد.
برنج دانه بلند دولتی با افزایش قیمت نزدیک به ۳۰ درصد مواجه بوده است. همچنین برنج پاکستانی از ۲۰۵۰۰ به ۲۵۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است.
تخم مرغ با ۸ درصد افزایش به ۲۷۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم تغییر یافته است.
سیر خشک با ۸۸ درصد افزایش بیشترین تغییر را در این گروه کالایی در یک ماهه گذشته داشته است. سبزی خوردن ۵۴ درصد افزایش، سیب زمینی ۳۵ درصد، خیار سبز گلخانه ای ۳۳ درصد، گوجه ۳۰ درصد و موز ۱۶ درصد از موارد افزایش یافته در یک ماهه اخیر می باشد. پیاز سفید با ۵ درصد کاهش تنها مورد کاهش در این بازه می‌باشد.
سیمان تیپ ۲، با ۶ درصد افزایش به ۳۶۶۰۰ تومان در هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی تغییر یافته است.
ماست آرسیل پگاه ۹۰۰ گرمی کم چرب و پر چرب با کاهش ۷ درصدی مواجه بوده است. سایر اقلام تغییری نداشته اند.
شکر فله‌ای با ۶ درصد افزایش از ۱۶۵۰۰۰ ریال در هر کیلو گرم به ۱۷۵۰۰۰ ریال افزایش یافته است. قند نیز با ۱۷ درصد افزایش از ۱۸۰۰۰۰ ریال در هر کیلو گرم به ۲۱۰۰۰۰ ریال افزایش یافته است. محصولات وابسته از جمله انواع کیک و بیسکویت نیز متاثر از این تغییر قیمت با افزایش مواجه شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.