کهگیلویه و بویراحمد، میزبان ۲۲۵ بقعه متبرکه
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹
225 بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد میزبان زائران زیادی از سراسر استان و استان‌های همجوارند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد بقاع متبرکه در ۹ شهرستان استان زیارت گاهی برای مریدان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: در سامانه جامع بانک مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد، ۶۴بقعه متبرکه در شهرستان های بویراحمد و مارگون ، ۴۱ بقعه متبرکه در شهرستان گچساران ، ۶۱ بقعه متبرکه در شهرستان های کهگیلویه و لنده ، ۲۹ بقعه متبرکه در شهرستان چرام ، ۳۵بقعه متبرکه در شهرستان باشت ، ۱۵بقعه متبرکه در شهرستان بهمئی و هشت بقعه متبرکه در شهرستان دنا ثبت شده است.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی افزود: کار عمرانی و ساخت و ساز بیش از ۴۰ بقعه متبرکه استان در دست اجرا است که در این زمینه میتوان به بقعه متبرکه امامزاده بی بی زهرا خاتون سلام الله علیها در روستای کره شهرستان دنا ، بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها در شهرستان گچساران ، بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام در شهرستان کهگیلویه ، بقعه متبرکه امامزاده سید محمد علیه السلام شهر سی سخت و … اشاره کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی تصریح کرد: علاوه بر هیأت امنا بقاع متبرکه تعداد بیست و دو نفر به عنوان خادم ثابت(سالیانه) ، تعداد هشت نفر به عنوان خادم فصلی(موقت) و تعداد سه نفر به عنوان خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت می‌باشند و سالیانه بیش از هفتصد هزار نفر روز زائر به بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برای زیارت سفر میکنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: در بیش از ۱۵۰ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد سه تا پنج نفر عضو هیات امنا هستند و کار‌های عمرانی،فرهنگی،اجتماعی و قرآنی این بقاع را انجام می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: مرقد مطهر امام‌زادگان که بیشتر آن‌ها منصوب به امام موسی ابن جعفر (ع) هستند همچون نگینی در شهر‌ها و روستا‌های استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود: معروفترین امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها خواهر امام رضا علیه السلام در شهرستان گچساران است.

وی با بیان اینکه امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی هستند، بیان کرد: حرم مطهر حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها سالانه زیارتگاه مریدانی از سراسر کشور و برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت ویژه برنامه های دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) یعنی اول لغایت یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۲۲ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقای جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» پنج هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده،  گفت: فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.