خدمت موکب اوقاف کهگیلویه و بویراحمد در مرز شلمچه به زائران اربعین حسینی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
اقلام مورد نیاز موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمدتوزیع شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از محل مشارکت های مردمی و موقوفات مرتبط به موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اهدا شد.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از محل مشارکت های مردمی و موقوفات مرتبط به موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در قالبهای چادر بزرگ ، کانکس ، شکر ، آب معدنی و آب لیموی تازه ، لیوان یکبار مصرف و …‌ اهدا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله العالی نیز درباره اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی در اول فرودین سال ۱۳۸۵ چنین بیان کردند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: امام صادق علیه السلام درباره ثواب زیارت امام حسین علیه السلام با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام برود، خداوند به هر قدمى که برمى‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا مى‌برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‌‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‌‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل و دست اندرکاران موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در مرز شلمچه گفت: امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی فرموده‌اند: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است:«اول ۵۱ رکعت نماز (واجب و نافله در طول شبانه روز) » «دوم: زیارت اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام.» «سوم: انگشتر در دست راست کردن.» «چهارم: پیشانی بر خاک گذاردن.» «پنجم: بلند گفتن «بسم‌ الله ‌الرحمن الرحیم» در نمازهای جهریّه (صبح، مغرب و عشا).»

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در پایان افزود: روزنه بین شصت تا هفتصد نفر زائر در این موکب اسکان و استراحت داشته‌اند و این خدمات تا یک هفته بعد از از اربعین حسینی ادامه دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.