تأمین اعتبار پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس‌جمهور پیگیری می‌شود
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ «آسمند» گفت: تأمین اعتبار پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در سفر دوم رئیس‌جمهور به این استان پیگیری می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، نشست بررسی پروژه‌های حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور سردار «عباس مطهری» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس و سردار «سعید کوشکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان فارس برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تشریح بخشی از عملکرد این اداره‌کل در سال گذشته، اظهار داشت: بیش از ۹۶ درصد از برنامه‌های مصوب سال گذشته اجرا شد و دلیل عدم اجرای چند درصد باقی‌مانده، نبود ظرفیت‌ها و زیر‌ساخت‌های لازم در استان بوده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت موزه دفاع مقدس تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، افزود: از سال ۱۳۹۶ زمینی در اختیار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس قرار گرفت و از آبان ۱۴۰۱ ساخت موزه دفاع مقدس آغاز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان به پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم اعتبار مورد‌نیاز برای تکمیل پروژه را در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان تأمین کنیم.

سردار «سعید کوشکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در این نشست گفت: ۹ اقدام اساسی در حوزه یادمان‌ها شامل سازه، صحن جانبی، صحن اجرا، سرویس بهداشتی، فضای بسته، آب و برق، جاده، سالن روایتگری و غیره وجود دارد.

وی با اشاره به بخشی از تجربیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ساخت موزه دفاع مقدس شیراز از جمله دعوت از فرماندهان عالی‌رتبه دفاع مقدس در جلسات، ابراز کرد: باید چشم‌انداز ملموسی از موزه داشته باشیم و در این صورت امید به انجام کار بیشتر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین به سوژه‌یابی محتوایی موزه دفاع مقدس اشاره داشت و متذکر شد: لازم است مشاور محتوایی موزه تعیین شود.

کوشکی بیان کرد: بهتر است هم‌زمان با ساخت ابنیه موزه، کار ساخت محوطه از جمله سکوهای ادوات و درختکاری و مواردی از این قبیل نیز شروع شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.