غرق شدن نوجوان ۱۷ ساله در سد شاه قاسم
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از غرق شدن جوانی ۱۷ ساله در سد شاه قاسم این شهر خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش ” پیوارنیوز ” «محمد رستمی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی یاسوج و اعلام خبر غرق شدن پسری حدودا ۱۷ ساله هنگام شنا در سد شاه قاسم یاسوج، بلافاصله غواصان این سازمان به محل اعزام شدند.

وی اظهارکرد: پس از  ۱۰ دقیقه تلاش و عملیات جستجو، ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه توسط تیم سه نفره غواصان آتش نشانی جسد این جوان بومی شهرستان بویراحمد که به همراه دو سه نفر از دوستانش برای شنا و تفریح به سد رفته بود، پیدا شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون این هشتمین مورد غرق شدگی در سطح شهرستان بویراحمد است که تیم های غواصی آتش نشانی یاسوج اعزام و جسد آنها را از آب بیرون می آورد.

رستمی با تأکید بر اینکه سد شاه قاسم یاسوج فضای مناسبی برای شنا کردن نیست، از تمامی شهروندان، مردم مسافران و گردشگران خواست به جد از شنا کردن در این سد پرهیز کنند.

وی ادامه داد: با وجود تذکرات و هشدارهای لازم از سوی مسئولان و از طریق رسانه ها متاسفانه همچنان شاهد غرق شدن عزیزان‌مان در س رودخانه ها و سد های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که از خانواده ها انتظار داریم مراقبت لازم را نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج عنوان کرد: حدود ۱۸ روز از غرق شدن جوان ۲۰ ساله اهل دهستان زیلایی در رودخانه خرسان می گذرد اما با وجود تلاش تیم های امدادی، غواصی و مردمی هنوز جسد این جوان پیدا نشده است.

گفتنی است بر اساس سالنامه آماری در سال ۱۴۰۱، استان کهگیلویه و بویراحمد در مرگ های ناشی از غرق شدگی در جایگاه پنجم کشوری نسبت به جمعیت قرار گرفت.

در سال گذشته در مجموع تعداد ۱۵ نفر فوتی ناشی از غرق شدگی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که هفت نفر از این تعداد در فصل تابستان جان خود را از دست دادند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۶۶ رودخانه دائمی و فصلی یکی از استان‌های آسیب پذیر در زمینه غرق شدگی است. وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون، چم شیر، شاه قاسم و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان استان کهگیلویه و بویراحمدی در فصل گرماست.

بسیاری از این رودخانه ها در استان با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند، به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه، متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار می شود، بنابراین توصیه می شود بدون آگاهی از وضعیت رودخانه، هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید./isna

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.