فعال شدن گمرک استان در حوزه صادرات/ کشورهای کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان و عراق مقصد محصولات صادراتی کهگیلویه و بویراحمد
۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۰
پس از ۱۷ سال انتظار؛ مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد،گفت: سال ها بود که به دلیل نبود زیرساخت ها بیشتر کالاهای صادراتی استان اعم از سیمان مارگون، سیمان دشتروم، موکت سپاهان و غیره از گمرک استان بوشهر صادر می شد اما اکنون با پیگیری های مجدانه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت دولت صادرات این محصولات از گمرک همین استان صورت می گیرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ عبدالکریم بیاتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گمرک استان در کنار تمامی واحدهای تولیدی خواهد بود تا امورات خود را از طریق این گمرک انجام دهند.

وی تصریح کرد: از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ پس از چهار سال انتظار صادرات سیمان مارگون از این استان آغاز شده است در حالی که قبلا از گمرک بوشهر انجام می شد.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از سال گذشته تاکنون حدود ۸۵ هزار و ۲۰۰ تن کلینکر سیمان از گمرک استان صادر شده که این حجم بر ارزش و تناژ صادرات استان به میزان جشمگیری افزوده است.

بیاتی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ در مجموع هزار و ۵۴۱ تن کالای صادراتی به ارزش ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۰۷ دلار از کمرگ استان خارج شده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته استان ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن صادرات داشته است که از نظر ارزش سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار بوده است.

وی ادامه داد: چهار ماهه امسال، ۷۶ هزار و ۲۷۵ تن به ارزش ۲ میلیون ۱۸۰ هزار و ۱۰۶ دلار صادرات انجام شده است که این میزان صادرات افزایش حدود ۱۸ هزار برابری را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

بیاتی ابراز کرد: امسال ۳۵۸ تن به ارزش ۲۳۸ هزار و ۹۳۹ دلار محصولات سینیره، ۴۸ تن به ارزش ۱۶۴ هزار لار عصاره شیرین‌بیان، ۷۵ هزار ۸۵۴ تن سیمان مارگون به ارزش ۱ میلیون ۷۴۴ هزار و ۵۵۵ دلار به سایر کشورها صادر شده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد افزود: کشورهای کویت، ترکیه، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، عراق مقصد محصولات صادراتی استان بوده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان پس از ۱۷ سال انتظار صادر شده است.

وی ابراز کرد: واحدها و افرادی که در امر تجارت فعال هستند و انبار اختصاصی داشته باشند می توانند واردات کالاهای مورد نیاز خود را از طریق گمرک استان انجام دهند.

بیاتی ادامه داد: چهار کارشناس امور گمرکی در استان به صورت مجازی وجود دارند که امسال ۲ هزار و ۶۴۰ هزار نامه واردات بقیه گمرکات را در کمرگ یاسوج کارشناسی کرده اند.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پرونده‌های قاچاق، گفت: ۴۳۵ پرونده به ارزش ۲۴۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون ۶۶۷ هزار ریال در یک سال گذشته بررسی شد.

وی،بیان کرد: در چهارماهه نخست امسال ۱۲۰ فقره پرونده قاچاق به گمرک استان ارسال شده که در مجموع ارزش این پرونده‌ها ۴۷۳ میلیون ۱۱۴ هزار و ۳۲ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۵۸ درصد رشد داشته است.

بیاتی، خاطرنشان کرد: گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالاهای شرکت های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.