تکیه بر توان داخلی بانگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب، رمزموفقیت یک ملت است
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
ایران اسلامی علاوه بر منابع مادی، استعدادها و نیروی انسانی باهوش، جهادی، انقلابی و خلاقی را نیز در خود پرورش داده است که مجموع همه این ظرفیت ها نویدایجاد دولت و جامعه ای اسلامی و نوین را می دهد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 پیوارنیوز/به قلم فردین بادام فیروز؛ انقلاب اسلامی ایران، چه به عنوان یک رخداد بی بدیل سیاسی،فرهنگی،اقتصادی، اعتقادی و چه به عنوان یک تحول عمیق فکری در عرصه زندگی اجتماعی انسان، منشأ مباحث و تأثیرهای گوناگونی در فضای جامعه ایران و عرصه های بین المللی شده است؛ به گونه ای که تأثیرهای آن نه تنها بر دیروز و امروز؛ بلکه بر فردای جامعه بشری نیز انکارناپذیر است.

این مدرس ممتاز دانشگاه گفت: به نگاه آمارهای جهانی کشور ایران جزو برترین کشورهایی است که از لحاظ منابع طبیعی و معدنی دارای تنوع و گستردگی بالایی هست.

ایران اسلامی علاوه بر منابع مادی، استعدادها و نیروی انسانی باهوش، جهادی، انقلابی و خلاقی را نیز در خود پرورش داده است که مجموع همۀ این ظرفیت ها نوید ایجاد دولت و جامعه ای اسلامی و نوین را می دهد.

و به خوبی مشاهده نمودیم که در ششم ماه جاری مهمترین پروژه نفتی کشور که سالها به دلایل مختلف بر زمین مانده بود،در دولت سیزدهم و با اعتماد به توان داخلی، یعنی متخصصان شرکت پتروپارس و در راس آن تلاش های جهادی و شبانه روزی مدیرعامل این شرکت پیشگام انتظار به پایان رسید و قفل آن بعد از بیش از ۲۰ سال باز شد و اقتدار علمی و جایگاه فنی و مهندسی ایران در حوزه نفت و گاز را در دنیا به نمایش گذاشت. و واژه ی ما می توانیم را برای دشمنان ایران اسلامی معنا کردند. واین یعنی تکیه برتوان داخلی برابراست باموفقیت های چشمگیر و بی بدیل.

وی در ادامه بیان داشت: با بهره‌برداری کامل از این فاز روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به تولید گاز و میعانات گازی کشور افزوده می‌شود که درآمدی ۵ میلیارد دلاری را در سال نصیب کشور خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی را حدود یک درصد افزایش خواهد داد.

البته بهره برداری از فاز ۱۱پارس جنوبی، تنها هدف و برنامه این شرکت بزرگ نیست و به برخی از پروژه های درست ساخت و توسعه جهت اطلاع بیشتراشاره می کنم که تحول عظیمی را در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کرده است:

۱.توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی

۲.توسعه میدان گازی بِلال

۳.توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی

۴.طرح توسعه میدان نفتی فروزان

۵.ساخت پتروشیمی دِهدشت

۶.ساخت و راه‎ اندازی واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (‎CTEP).

۷.توسعه میدان گازی فرزاد MC) B)

این فعال سیاسی و اجتماعی خاطر نشان کرد: حضرت آیت الله رئیسی در حاشیه ی بهره برداری از فاز ۱۱پارس جنوبی خطاب به مدیرعامل جهادی شرکت پتروپارس دکترفرخ علیخانی این شرکت را به عنوان یک شرکت سرامد دانست، چراکه ثابت کردند به شرکت های فرانسوی و چینی و… که تصور می کردند امورات منطقه در دست آنهاست، که دیگر کشور عزیز ایران از آنان بی نیاز است.

دکتربادام فیروز گفت: فرصت های مادی کشور فهرستی طولانی را تشکیل می دهد که مدیران کارآمد و پرانگیزه و خردمند می توانند با فعال کردن و بهره گیری از آن، درآمدهای ملی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی نیاز و به معنای واقعی دارای اعتماد به نفس کنند و مشکلات کنونی را برطرف کنند، البته دولت سیزدهم با نگاه انقلابی و با تکیه بر توان داخلی که دارد، تا کنون این فعل را صرف کرده است و انتصاب شایسته ای همچون دکتر علیخانی نمونه بارز یک مدیر خلاق و جهادی است.

توجه و بررسی بیانات ایشان به ویژه در یک دهه گذشته نشان می دهد تكیه بر توان و ظرفیت داخلی در دیدگاه رهبرمعظم انقلاب اهمیت بسیاری دارد و اهمیت بهره گیری روز افزون از توانایی های داخل كشور در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از سوی مسوولان امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رهبر انقلاب در بیانیه راهبردی خود با اشاره مجدد بر بازگشت به داشته ها و توان داخلی، در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، آن را كلید تثبیت و تحكیم اهداف و شعار های انقلاب اسلامی می دانند.

این مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی در ادامه به نتیجه گیری پرداخت و گفت: در بیانیه گام دوم انقـلاب از اقتصاد قوی در مقابل اقتصاد ضعیف نام برده شــده اســت. دلیل تأکید بر تشــکیل اقتصاد قوی مســتقل، از طرفی ایجاد رفاه برای مردم و از طرف دیگر ایجاد زمینه، برای تمدن سازی اسلامی است.

اگر اقتصاد ما به گونه ای باشد که به خواست و اراده دشمن بی ثبات گردد، در تمدن ســازی اسلامی موفق نخواهیم شد، هم چنین اقتصاد ضعیف موجب نفوذ و در مرحله بعدی دخالت و در نهایت سلطه دشمنان خواهد شد.

تحریم ها بــه عنوان فرصتی برای رســیدن به خودکفایی و مأیوس کردن مســئولان و مردم از آینده توســط دشمنان تهدید اوضاع اقتصادی هستند.

در خاتمه، میتوان گفت مدیریت جهادی، تکیه بر توان داخلی، اعتماد به جوانان،سپردن میدان های سخت به نخبگان داخلی، بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت ها، بستری برای رسیدن به ایران مقتدر است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.