به قلم سید فتح اله دانشی/لازمه های انتخابات مطلوب/انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۲ یادداشتی صادرکرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز ؛متن یادداشت سیدفتح اله دانشی به شرح زیر است:

ابتدا بخاطر حسن توجه شما عزیزان به متن ارسالی تشکر می کنم و از بابت اطاله کلام معذورم توجه شما را جلب میکنم به نظرات ارزشمند امام راحل و رهبر معظم انقلاب

از منظر حضرت امام(ره) نمایندگان مجلس چه ویژگی هایی را باید دارا باشند و شرایط یک نماینده مطلوب از نظر اسلام چیست؟

پاسخ:

فلسفه وجودی مجلس شورای اسلامی تحقق عینی آیه «وَ أَمْرُهُمْ شُوری بَینَهُمْ» است. قوه مقننه تبلور اراده ملت است و در نظام جمهوری اسلامی عامل مهم رشد، استقلال و آزادی امت اسلامی و دارای اختیاراتی وسیع و گسترده است .

از این رو توجه به شرایط نمایندگانی که زیبنده عینیت بخشیدن به پیام الهی و شایسته ملتی سرفراز و متناسب با جایگاه یادشده باشند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در این زمینه به سخنانی از حضرت امام خمینی رحمه الله در این باب اشاره می شود:

امام خمینی (ره) همواره بر حضور پرشور مردم در انتخابات نمایندگان شایسته تأکید فراوان داشت: «نمایندگانی متعهد، متفکر و دلسوز به ملت و خصوص طبقه مستضعف و خدمتگزار به اسلام و مسلمین در مجلس شورای اسلامی بفرستید»

امام خمینی فرمود: «امید است ملت مبارز متعهد با مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروه ها، آرای خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند و از تمایلات چپ و راست، بری باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیرخواهی امت معروف و موصوف باشد.

ایشان در مورد از جنس مردم بودن نمایندگان می‌فرمایند: «توجه داشته باشند رئیس جمهوری و وکلای مجلس از طبقه ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمین خواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.» (صحیفه امام / ج ۲۱ / ص ۴۲۲)

فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر مردم آذربایجان در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی

_حضور در انتخابات وظیفه شرعی، ملی و انقلابی است.

 

_انتخابات آبروی نظام اسلامی است.

 

_انتخابات خنثی کننده نیت های شوم دشمنان است.

 

_چهارم انتخابات جشن ملی کشور ماست.

 

رهبر معظم انقلاب در مورد ویژگی های نمایندگان شایسته ملت ایران سر افراز

می‌فرماید: نماینده باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «باایمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند.

با احترام و تشکر از همه عزیزانی که احساس تکلیف کرده و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ کاندیدای شده اند.

چون به فرموده امام راحل مجلس در راس همه امور می باشد و افراد اصلح باید وارد مجلس شوند.

با یک نگاه اجمالی از رهنمودهای امام خمینی و مقام معظم رهبری که سخنان آنها چراغ راه پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشدمی‌توان فرد اصلحی را انتخاب کرد.

در این بین حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علی محمد بزرگواری یکی از خانواده‌های معظم شهدا، جانباز و ایثارگر می باشد که از اقبال شایسته ، بی نظیر و به حقی برخوردار است.

نطق های رسا و مؤثر وی در دو دوره نمایندگی در مجلس نشان از شجاعت وی دارد که زیر بنای این شجاعت صداقت و پاک دستی اش بوده و هست.

رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: نمایند ه مجلس شورای اسلامی باید دارای ویژگی های زیرباشد:

۱- کارآمد باشد

آقای بزرگواری کارنامه ای روشن از کارآمدی خود در عمران و آبادی به جا گذاشته تا جایی که در هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه اش با افتخار لقب نماینده عام المنفعه را به یادگار دارد.

این دوره هم به گفته خودش قصد و نیت و همت کرده که طرح های ناقص گذشته و طرح های جدید عمران و آبادی را از سر بگیرد و به نتیجه برساند و بار دیگر مردم حوزه کهگیلویه بزرگ طعم شیرین افتتاحیه های مکرر در زمینه های مختلف عمران ، آبادی ، بخش و شهرستان شدن های و شهره و روستاهای خود را بچشند.

۲-وظیفه شناس

نشان داده وقتی که وارد مجلس می‌شود وارد حاشیه ها نمی‌شود،خط و باند بازی رانمی‌شناسد و در وظیفه قانونی خود اعمال نمی‌کند.

یادم می آید در پاسخ به سوالی که در هنگام انتصاب آقای پوزش فرماندار اسبق کهگیلویه از وی شد که آیا با توجه به مشی فکری ایشان موافق هستی؟

جواب  داد و گفت: من کار به خط و جناح و باند بازی ندارم آقای پوزش نیروی استانداری است در بخش بودجه ای و کارهای عمرانی متخصص است و این ویژگی می‌تواند به رشد شهرستان کمک کند.

۳-وفادار به اسلام و نظام و پر انگیزه بودن

دوران نمایندگی اش تمام شداسلحه اش را به دوش گرفت و برای مبازره با داعش و تکفیری ها به سوریه رفت و نیز افتخار اولین نماینده مدافع حرم را به خودش اختصاص داد.

۴-دل نبستن به دنیا و مطامع مالی

حضرت حجت الاسلام بزرگواری پدر شهید سید روح الله کسی است که قبل از جان دادن فرزندش اعضا و جوارح بدنش را اهدا میکند (وقف نمود) و در عوض خداوند این توان ،توفیق و افتخار را به وی عنایت کرد که بتواند به نیت همان فرزند شهیدش تمام دستاورد مالی عمرش و حقوقی که از مجلس گرفته بود را در قالب یک مدرسه برای تحصیل‌ دانش آموزان حوزه انتخابیه اش اهدا نماید.

سید فتح اله دانشی

فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی

۰۹۱۷۵۱۹۰۹۱۳شماره تماس

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.