۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

باحضور رئیس آموزش و پرورش عشایرسیار استان، فرمانده قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه فتح استان،معلمان، جمع زیادی از اولیاء و دانش آموزان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دهستان بردپهن زیلایی برگزار شد،همچنین از دبستان ۵ کلاسه ابتدایی شهدای بانک ملی ایران در روستای گرسرخ بالرود بازدید بعمل آمد.   . . .  آموزش وپرورش عشایر استان کهگیلویه […]

ارسال توسط :
پ
پ

باحضور رئیس آموزش و پرورش عشایرسیار استان، فرمانده قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه فتح استان،معلمان، جمع زیادی از اولیاء و دانش آموزان جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دهستان بردپهن زیلایی برگزار شد،همچنین از دبستان ۵ کلاسه ابتدایی شهدای بانک ملی ایران در روستای گرسرخ بالرود بازدید بعمل آمد.

 

.

.

.
 آموزش وپرورش عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد این بارجشن انقلابی خود رادر دهستان بردپهن زیلایی برگزارکرد.

به گزارش پیوارنیوز، اسماعیل رضایی نیک درسفریک روزه خود به روستاهای گرسرخ بالرود،زیرنا،چاهن و بردپهن از دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد که باحضورفرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان برگزارشد گفت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه عشایر استان اتفاق افتاده است،مهمترین اقدامی که درحوزه عشایراستان رخ داده وحدتی است که بین معلم ها و بچه های عشایر به وجود آمده است، تمام تلاش ما دراین است که که یک فرصت برابرآموزشی را برای همه دانش آموزان و واجب التعلیمان دراین استان فراهم کنیم
.
.
.

این جشن که در دبیرستان امام هادی (ع)  دهستان بردپهن زیلایی برگزار شد دانش آموزان با اجرای برنامه های متنوع و شاد، شور و نشاط مضاعفی را در حاضران ایجاد کردند.مردم رنج كشيده كهگيلويه و بويراحمد بخصوص عشاير كه تا پيش از انقلاب اسلامی از كمترين امكانات رفاهی محروم بودند اكنون با تلاش مسئولان در بيشتر شاخص های زندگی شاهد دگرگونی های چشمگیری هستند.
زیلایی، دهستانی است از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد، زیلایی از سه طایفه سادات چاهن، امیرگپی و تاج امیری تشکیل شده منطقه زیلایی متشکل از چند روستای بزرگ و کوچک است، از جمله[موشمی سفلی (مرکز دهستان زیلایی)، موشمی وسطی، موشمی علیا، کاهدانکی، تلخدان، دره سیاه، مورزرد، آبعلی)؛ (سادات چاهن: پوله، بالرود، زیرنا، چاهن)؛ (امیرگپی: بردپهن؛ زیتون، چالباغچه، لعل مینا، اسلام آباد، و آبچنار زیلایی (که خود متشکل از چند ده کوچک می‌باشد و در تقسیمات کشوری جز منطقه لردگان از چهارمحال و بختیاری است.
 منطقه زیلایی در دفاع از مهین عزیزمان 72 شهید را تقدیم ایران اسلامی نموده است. 

رئیس آموزش وپرورش عشایر استان درحاشیه برگزاری جشن انقلاب در منطقه بردپهن زیلایی، انقلاب اسلامی را انقلاب محرومان و مستضعفان تعبیر کرد و گفت: بعد از سال 57 کشور در مسیر پرشتاب توسعه و پیشرفت قرار گرفت و عدالت آموزشی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب باعث باسواد شدن تعداد زیادی از فرزندان عشایر و روستائیان شد.
سید اسماعیل رضایی نیک اظهار کرد: اینک باید قدردان ملت و امام امت بود و در پاسداشت از ارزشها و آرمانهای انقلاب تلاش کنیم.
وی گفت: حضور مردم درشرایط نامساعد آب و هوایی بیانگر عشق و علاقه آنها به انقلاب و آرمان های آن است.
رضایی نیک گفت: درطول سال برنامه های مختلفی در مدارس عشایری استان برگزار می شود که امسال نیز همانند سال های گذشته  برنامه های خاص و متنوعی راداشتیم. 
رضایی گفت:باید به مردم و بخصوص قشر جوان بگوییم که کجا بودیم وبه کجا رسیدیم و همچنین به مردم بگوییم که رژیم شاهنشاهی به دنبال چه بود و چه کارهایی انجام داد ازجمله این اقدامات لایحه کاپیتولاسیون بود.

به گزارش پیوارنیوز، در این مراسم از دانش آموزان برتر در زمینه مسابقات فرهنگی و هنری، علمی  و ورزشی تجلیل شد.
مسئول فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان هم گفت: از سوی این قرارگاه ۱۹ روحانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدارس فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام احمد حرمت کیش افزود: این روستاها شامل موشمی ها(سفلی،علیا و وسطی )زیتون،بردپهن  و روستاهای اطراف مدارس آن هاست که نیاز مبرم به کارهای عمرانی دارند تکمیل طرح هایی ازقبیل جدول های کشاورزی، دیوارحائل، حائز اهمیت است.
حرمت کیش افزود: همچنین ۱۰۰ جایزه درپوله وموشمی ها(سفلی،علیا، وسطی  شامل،پوشاک،نوشت افزار،لوازم التحریر،کفش و کیف و وسایل بازی به این دانش آموزان اهداء شد.

اسماعیل رضایی نیک  همچنین در بازدید ازمرکزیادگیری محلی سیار شهدای زیلایی گفت: یکی ازاقدامات خلاقانه مرکز یادگیری محلی در زیلایی پوشاک مدرسه دانش آموزان این منطقه است که سوادآموزان ومربیان آن راتهیه و به آنان تحویل می دهند.

با آموزش مهارت‌ها و فرا گرفتن خیاطی، مربیان وسوادآموزان مرکز یادگیری محلی سیار عشایری زیلایی در فاصله بیش از ۱۵۰ کیلومتر از شهر یاسوج مرکز استان پوشاک دانش آموزان در محل زندگی آنان تولید می‌شود.

اسماعیل رضایی نیک  رئیس آموزش وپرورش سیارعشایر استان گفت:
 این مرکز در نیمه دوم سال ۹۶ وبه عنوان نخستین مرکز یادگیری محلی سیار عشایری کشور در زیلایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رضایی افزود: در این مرکز آموزش مهارت‌ها و سوادپایه برای اهالی ۴۳ روستای منطقه عشایری زیلایی فراهم شده است
وی ادامه داد: این فعالیت با محوریت تولید کالای ایرانی و شعار سال انجام شد.
 در این مرکز مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی وحقوق شهروندی آموزش داده می شود.
 رضایی ادامه داد:  این آموزش‌ها فرصتی برای اشتغال وتولید آموزش دهندگان وسوادآموزان ایجاد کرده است
وی گفت: این فرصت برای اهالی این روستاها نیز فراهم شده وپوشاک نیز در ۳ پایگاه سیار این مرکز بین دانش آموزان توزیع می‌شود.
رضایی نیک  گفت: با این ابتکار لباس دانش آموزان  مدرسه پسرانه ودخترانه در منطقه عشایری زیلایی تهیه می شود.

اسماعیل رضائی نیک افزود: این پوشاک با هزینه مناسب وبدون صرف هزینه سفر به شهر بین دانش آموزان توزیع می شود.
رضایی نیک در بازدید از مرکز یادگیری سوادآموزی سیار کشور در منطقه زیلایی بویراحمد گفت: این مرکز ظرفیت بسیار ارزشمندی برای کارآفرینی وتوسعه صنایع دستی روستایی در کنار مهارت آموزی زندگی فراهم کرده است.

رضایی نیک گفت: راه اندازی این مرکز در پی مصوبه دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری است که با اقدام خوب وسریع  آموزش وپرورش در حوزه سوادآموزی انجام شد و که اجرای آن نقش اساسی در ارتقاء آگاهیهای مناطق روستایی وعشایری دارد.
 شناسایی کامل بی سوادان جامعه هدف سوادآموزی از اولویتهای است که باید با هدایت وفعالیت این مرکز در زیلایی انجام شود.
رضایی نیک عنوان کرد: در این مرکز ۵۰درصد فعالیتها مهارتهای اجتماعی و۳۰درصد آموزش مهارتهای زندگی و۲۰درصد آموزش حقوق شهروندی است که در دوره ۲۰۰ساعت به سوادآموزان ارائه می شود و اهالی ۴۳روستای منطقه زیلایی می توانند از آموزشهای این مرکز بصورت رایگان استفاده کنند.

مدیرمرکزیادگیری محلی سیار شهدای عشایر زیلایی هم گفت: این مرکز ظرفیت بیش از ۴۰نوع مهارت شامل مهارتهای زندگی-اجتماعی-کارآفرینی وسبک زندگی را داراست.

ابوالقاسم آبیدگفت: دراین مرکز آموزش حرفه هایی مانند  تولید پوشاک مدارس و دوخت لباس های محلی توسط مربیان و سوادآموزان،پرورش قارچ صدفی، پرورش کشت زعفران، پرورش زنبور عسل،پرورش گاو شیرده و بهداشت جایگاه دام،کلاس آشپزی، مهارت آموزی ها شامل: صنایع دستی – گلیم بافی – سبد بافی – گلدوزی – زنبیل بافی – ملافه و روبالشتی ،کلاس های بهداشت و محیط و مبارزه با بیماری های واگیر دار،کلاس های احکام – نماز – حفظ قرآن،برگزاری کلاس هایی زندگی و حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی، برگزاری کلاس های حواث طبیعی – سیل – زلزله و…برگزار و آموزش داده می شود تا بعد از فراغت از تحصیل بتوانند از این حرفه در بازار کار استفاده نمایند ودر تامین معیشت خود موثر باشند.
  وی همچنین در این مرکز خواستار حضور به موقع مربیان وسوادآموزان در کلاس ها وتوجه جدی آموزش دهندگان به امر آموزش شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ط_الف

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.