۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷

به گزارش پیوارنیوز/ آرش مصلح در نشست با اصحاب رسانه گچساران از اجرایی شدن هفت طرح تغذیه مصنوعی در سطح استان خبر داد.  وی با بیان ایکه این تعداد طرح با اعتباری به مبلغ 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث تامین اعتبار شده است، گفت: طرح‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی در روستاهای ناصرآباد، ده […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز/ آرش مصلح در نشست با اصحاب رسانه گچساران از اجرایی شدن هفت طرح تغذیه مصنوعی در سطح استان خبر داد.

 وی با بیان ایکه این تعداد طرح با اعتباری به مبلغ 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث تامین اعتبار شده است، گفت: طرح‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی در روستاهای ناصرآباد، ده شیخ، گرگو، کلاچو، گچ ممبی و تنگ سبو در سالجاری اجرایی می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:  از مجموع هفت طرح  تغذیه مصنوعی در سطح استان تعداد 3 طرح در گچساران اجرا خواهد شد.

 مصلح با اشاره به اینکه در سنوات گذشته به این گونه طرح‌ها اعتباراتی تخصیص داده نمی‌شد، گفت: بعد از سیلاب سال گذشته  و خساراتی که به بخش کشاورزی وارد شد اعتباراتی از محل صندوق ارزی تخصیص داده شد.

وی ابراز کرد: طرح های تغذیه مصنوعی برای کنترل سیلاب احداث می شوند که در زمان بارندگی های شدید این طرح‌ها دچار آسیب  و خسارت می شود برای ترمیم نیاز به اعتبار دارند.

مصلح تصریح کرد: با اجرایی شدن هفت طرح تغذیه مصنوعی  در استان سالانه  ۱۶ میلیون متر مکعب آب  باران ذخیره خواهد شد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان گچساران سالانه هشت میلیون متر مکعب آب استفاده می‌کند، گفت: با هر بار ذخیره سازی این مقدار آب باران در طرح تغذیه مصنوعی نیاز 2 سال آب گچساران تامین خواهد شد.

این مسوول گفت:طرح های تغذیه مصنوعی بانفوذ سیلاب به درون آبخوان علاوه برافزایش حجم مخزن و جلوگیری از روند شدید افت سطح آب زیرزمینی موجب کنترل سیل و حفاظت از خاک می‌شوند.

انتهای پیام/ ط-الف 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.