۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷

      معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد، درنشست با اصحاب رسانه حرف از فعالیت‌های شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان استان زد و از خستگی این روزهای کادر بهداشت و درمان سخن به میان آورد.   . . . به گزارش پیوارنیوز، دکتر محمد مهدی در نشست با خبرنگاران، افزود: کارهای بزرگی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد، درنشست با اصحاب رسانه حرف از فعالیت‌های شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان استان زد و از خستگی این روزهای کادر بهداشت و درمان سخن به میان آورد.

 

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، دکتر محمد مهدی در نشست با خبرنگاران، افزود: کارهای بزرگی که در این 40 ساله انجام شده اشاره کرد و گفت: در مقوله بهداشت طول زندگی شاخص بسیار مهمی است که در برخی کشورها بالای 80 سال و البته در بعضی جاها زیر 40 سال شاخص طول زندگی است.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در 40 ساله اخیر که از عمر انقلاب می‌گذرد 20 سال به طول عمرها اضافه شده که نشان می‌دهد چقدر در حوزه بهداشت و درمان قوی هستیم.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد که چنین پدیده‌ای هر 100 سال یک بار ممکن است اتفاق بیفتد و به نقش مهم خبرنگاران و اطلاع‌رسانی در این اوضاع و احوال تاکید کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: خبرنگاران یار دوازدهم ما هستند اما باید به مردم بگویند کشوری که در تحریم کامل به سر می‌برد و اوضاع اقتصاد آن با تحریم‌ها سخت شده در حال حاضر وضعیتی به مراتب بهتر از کشورهای اروپایی دارد در حالی که مردم و دولت ایتالیا در برابر کرونا تسلیم شده‌اند و اسپانیا ولوله شده ما وضعیت بسیار بهتری نسبت به همه آن‌ها داریم.

 

بانشی با توصیه به خبرنگاران با تاکید بر این که هیچ کشوری و هیچ ملتی سربازان خود را در جنگ هدف قرار نمی‌دهند افزود: الان در وسط میدان جنگ با کرونا هستیم و هیچ عاقلی سرباز خود را نمی‌زند سربازان سلامت ما امروز خسته‌اند سربازانی که یک ماه مانده به عید تا الان که من کنار شما هستم استراحت نکرده‌اند.

وی گفت: سربازان ما در حوزه سلامت قبل از شیوع بیماری برای خود برنامه‌ریزی استراحت و مسافرت در ایام عید کرده بودند تعطیلات عید که نرفتند هیچ؛ صبح و شب هم ندارند و پنج شنبه و جمعه‌ای در کار نیست پس بیاید نقدها را برای بعد از جنگ بگذارید.

این مسئول گفت: اوضاع احوال کشور ما بهتر از کشورهای اروپایی است و البته اوضاع و احوال استان ما در کشور بسیار بهتر از بسیاری استان‌هاست که دلیل آن کار و تلاش شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌ها از بسیج و سپاه و نیروی انتظامی و هلال‌احمر و البته همت خود مردم است.

این مسوول در ادامه به برخی آمارهای خوب استان اشاره کرد که محصول کار شبانه‌روزی و تلاش و همت پرسنل بهداشت و درمان استان است به نحوی که استان کهگیلویه و بویراحمد تا به امروز تنها 8 نفر فوتی داشته و از میانگین کشوری این آمار بسیار پایین تر است و جالب‌تر اینکه از روز 8 فروردین تا امروز فوتی نداشته‌ایم.

بانشی گفت: تا امروز 52 نفر بهبودی قطعی از تعداد 309 بیمار کرونایی داشته‌ایم و تعداد افرادی که بهبودی نسبی رسیده‌اند 224 نفر است و درصد بیماری در استان 41 در 100 هزار نفر و در کشور 91 در 100 هزار نفر است.

وی ادامه داد: میزان کشندگی در کشور 6.25 در هر 100 هزار نفر بوده و در استان ما 2.67 در 100 هزار نفر است و در حال حاضر 259 نفر قرنطینه در منزل و 17 نفر قرنطینه در نقاهتگاه داریم.

بانشی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ گفت: در مرحله اول طرح غربالگری ۹۵ درصد جمعیت استان غربال شدند و تنها ۵ درصد جمعیت یعنی بیش از ۴ هزار نفر آنهایی بودند که یا تلفن‌های خود را پاسخ ندادند یا شماره آنها در دسترس مجموعه نبود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین چابک در اجرای طرح غربالگری کرونا بودیم، گفت: در مرحله دوم این طرح ۵۸ درصد مردم غربالگری شدند که ما از استان‌های شاخص در این مورد بودیم که این موفقیت با همکاری فرمانداری، سپاه، بسیج ، استانداری و خود مردم رقم خورده است.

وی با اشاره مقایسه جمعیت بویراحمد و باشت گفت: جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ۲۸۰ هزار نفر است و جمعیت باشت افزون بر دو هزار نفر. لذا در بویراحمد اگر چند بیمار کرونایی مشخص شود شاخص تکان آنچنانی نمی‌خورد اما اگر در باشت چند بیمار شناسایی شود داد و بیداد بلند می‌شود که از شاخص کشوری بالاتر رفتیم.

این مسوول با اشاره به اعمال محدودیت برای شهرهای باشت و دنا گفت: یک استان عشیره‌ای هستیم مردم استان می‌گویند حتما باید به دید و بازدید و عیادت همدیگر برویم که در تماس افراد مشکلاتی وجود دارد ما از مردم عاجزانه خواستیم این موضوع را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در ویدئو کنفرانس‌هایی که استاندار با مسولان کشوری داشت همواره از استان و کادر درمانی تقدیر شد گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی به لحاظ مالی و پولی نداشتیم و اعلام کردیم هر واحدی هر وسیله‌ای که در راستای مقابله با کرونا لازم دارد را باید فراهم کند.

بانشی تصریح کرد: منابع خوبی از وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت در مدت دو ماه بیماری کرونا هیچ‌گونه مشکل پولی نداشتیم. لذا اعلام می‌کنم پول هست و به خوبی هم مدیریت می‌شود.

معاون  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه عنوان کرد: دانشگاهی که ۸ میلیارد تومان در این مدت هزینه می‌کند برای ۲۰۰ میلیون جواب‌دهی آزمایش‌ها مشکلی نداشته است.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.