همایش بزرگ شهرستانی نور چشم با شرکت هزار نفری دانش آموزان شهر سی سخت برگزار شد
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پروش استان؛ صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناصر مصباح نژاد رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان و اجتماع بیش از هزار نفری دانش آموزان شهر سی سخت، همایش بزرگ شهرستانی نور چشم برگزار گردید.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛مصباح نژاد در این همایش ضمن تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در همایش گفت: برای ترویج نماز باید انس با قران داشته باشید و با نماز است که می توان ضمن تقویت ایمان به مبارزه با مشکلات و سختی ها پرداخت.

امام جمعه سابق شهر سی سخت ضمن بیان ویژگی های فرد نماز خوان، گفت: نقش نماز در تاب آوری دانش آموزان خیلی مهم است و قطعا دانش آموزی که نماز می خواند آرامش، امید، تلاش و در نتیجه موفقیتش نسبت به بقیه بیشتر است.

مصباح نژاد اظهار داشت: بطور طبیعی زندگی سخت های زیادی دارد و آن طوری که می‌خواهیم وفق مراد نیست، چرا که زندگی این جهان ناهموار است و موانعی دارد و از راه هایی که خدواند متعال در قران کریم برای مبارزه با این سختی ها به آن اشاره کرده است، توسل به ائمه معصومین و همچنین برپا داشتن نماز و روزه است و با کمک گرفتن از ظرفیت معنوی آنها قطعا قوی و مقاوم می شویم، همانند مردم مظلوم فلسطین که بیش از چند دهه است در مقابل رژیم منحوس و کودک کش اسرائیل مقاومت کرده اند و خبرهای مسرت بخش زوال و نابودی این رژیم جعلی را داریم می شنویم.

رئیس عترت و قرآن اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: شما دانش آموزان به عنوان یاران نماز فعالیت کنید و ما سعی داریم از این به بعد تمامی فعالیت ها در مدرسه توسط دانش آموز انجام شود و خودشان امام جماعت انتخاب کنند، نماز جماعت برگزار کنند، مراسمات دعا برگزار کنند و این دانش آموزان تشویق خواهند شد، و از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد و به عنوان دانش آموز نخبه معرفی خواهند شد.

مصباح نژاد در پایان گفت: با توجه به افتتاح مرکز دارالقرآن سی سخت از مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درخواست دارم با توجه به شروع سال تحصیلی و نیاز مبرم دانش آموزان بهفعالیت های قرآنی، دارالقران شهر سیسخت را هرچه سریعتر تجهیز نمایند.

یادآور می شود همایش شهرستانی نور چشم به مجموعه فعالیت های اقامه نماز در مدارس سراسر کشور، به چهار محور طرح محراب (اقامه نماز جماعت)، طرح بهار زندگی (جشن تکلیف)، طرح سه میم (پیوند نماز با مدرسه، منزل و مسجد) و طرح چون و چرا (جلسات گفتمان دینی) اشاره دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.