ضرورت توجه به ورزش همگانی و تفریحات ورزشی توسط شورای شهر یاسوج
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری و شورای شهری جذب سرمایه گذاری ها و تشویق سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های ورزشی از طریق تسهیل روند سرمایه گذاری است که باید مورد تحقیق و برنامه ریزی واقع گردیده و اجرایی شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 

به قلم شاپور عنبری کاندیدای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج 

پیوارنیوز؛ در زندگی ماشینی امروز برای انجام بسیاری از امور نیازی به فعالیت جسمانی نیست ، چنانکه این کم تحرکی باعث کاهش قوای جسمی جامعه و در پی آن مشکلاتی از قبیل بیماری های قلبی و عروقی ، افزایش چربی خون ، چاقی و … شده است. لذا حمایت از سیاست های اجتماعی و ورزشی و آمادکی جسمانی بسیار حائز اهمیت می باشد. ورزش همگانی و تفریحات ورزشی معادل ورزش برای همه و ورزش عمومی، بطور معمول به فعالیت های ورزشی گفته می شود که بدون توجه به نتیجه آن انجام شود و هدف از آن تامین سلامت هرچه بیشتر جامعه و بهبود سطح زندگی تمامی آحاد جامعه می باشد. سیاست ورزش همگانی و تفریحات ورزشی باعث ایجاد شرایط مطلوب برای جمع بسیاری از مردم می باشد. بطوری که بتوانند بر حسب علایق خود به طور منظم در فعالیت های جسمانی شرکت کنند.

تلاش برای ایجاد زیرساخت های ورزشی با چشم انداز و اهداف راهبردی ورزش همگانی در شهر یاسوج به شرح ذیل می باشد :۱- افزایش میزان مشارکت عمومی ۲- کمک به بهبود عملکرد در تمامی سطوح ۳- تهیه و تقویت قوانین برای شرکت تمام اقشار جامعه در ورزش و تفریحات بدنی ۴- توجه به سود مندی فعالیت بدنی منظم برای سلامتی ۵ – بهبود کیفیت زندگی ۶- مبارزه با آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و بی بندوباری و… ۷- غنی سازی اوقات فراغت افراد ۸- گسترش روابط ۹ – بازسازی جامعه و …
شورای شهر و شهرداری نقش ممتازی به سبب برخورداری از ظرفیت های متعدد در ارائه خدمات اجتماعی از جمله ورزش برای شهروندان دارند. توسعه ورزش حق همه شهروندان جامعه است و باید زیرساخت ها جهت فعالیت گسترده ورزش همگانی و تفریحات ورزشی شهروندان فراهم شود. استفاده از ظرفیت های موجود و بهره گیری از تجربیات متخصصین در حوزه ورزش ، تجربیات شهرهای توسعه یافته تر و الگو برداری از فعالیت های انجام شده در شهرهای توسعه یافته یکی از موارد ضروری است که در شهر یاسوج در حوزه ورزش مورد نیاز می باشد.
یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری و شورای شهری جذب سرمایه گذاری ها و تشویق سرمایه گذاران برای مشارکت در پروژه های ورزشی از طریق تسهیل روند سرمایه گذاری است که باید مورد تحقیق و برنامه ریزی واقع گردیده و اجرایی شود. شهروندان یاسوج باید از بالاترین خدمات و امکانات ورزشی و رفاهی بهره مند باشند.
در زمینه ورزش همگانی و تفریحات ورزشی ، شهر یاسوج با ضعف هایی همچون _ توسعه نیافتگی فرهنگ و ورزش و تحرک در جامعه ، پر هزینه بودن فضا و امکانات ورزشی – نداشتن برنامه های بلند مدت ، کوتاه مدت و منظم ، نبود برنامه جهت استفاده صحیح از بودجه تخصیصی به ورزش همگانی و تفریحات ورزشی ، وابستگی شدید مالی به دولت ، نداشتن زیرساخت ها و در مجموع تنگناها و چالش های مالی – فرهنگی و برنامه ریزی _ مواجه است که با بررسی های انجام شده توسط اینجانب در ادامه راه حل هایی جهت دستیابی به توسعه پایدار ورزش همگانی و تفریحات ورزشی در سطح شهر یاسوج به شرح زیر ارائه می گردد:
۱- تشکیل یک کمیته تخصصی تحت عنوان ورزش همگانی و تفریحات ورزشی : (برنامه ریزی عملیاتی ، همیاری هیئت های ورزشی از جمله هیئت مرتبط با ورزش های همگانی برای نظام مند نمودن ، تقویت و نهادینگی ورزش محلات.
۲- تعامل و همکاری شورای شهر و شهرداری با سازمان ورزش و جوانان و امور اجتماعی استانداری استان
۳- تهیه طرح عملیاتی (ورزش محلات)
۴- افزایش سهم اعتبارات ورزشی از بودجه شهرداری و جذب سرمایه گذار های خصوصی
۵- تخصیص سرانه ورزشی در املاک تحت مالکیت شهرداری در محلات و همچنین بافت های نوساز و محلات جدید التاسیس در کالبد شهری یاسوج
۶- تسهیل روند سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت مشارکت و همیاری بخش خصوصی کارآمد برای توسعه ورزش محلات
۷- ایجاد زیر ساخت های لازم توسعه پایدار ورزش همگانی و تفریحات ورزشی
۸- تعامل با سازمانی های مربوط به ورزش و جوانان – ورزش های همگانی و تفریحات ورزشی در شهر های توسعه یافته
۹- استفاده از ظرفیت و توانایی ورزشکاران مطرح استانی که در سطح ملّی و بین المللی فعالیت دارند به منظور توسعه و فرهنگ سازی هر چه بیشتر
۱۰- توسعه الگو های جدید ورزش همگانی و تفریحات ورزشی سازگار با محدودیت های اقتصادی و زندگی شهری
۱۱- برگزاری رویداد های ورزشی فصلی و سالانه ، با محوریت ورزش محلات با همکاری سازمان ها و هیئت های مربوط
۱۲- شناسایی استعداد ها در محلات شهر و ایجاد زمینه های پیشرفت برای ورزشکاران حرفه ای محلات و … .
تلاش شبانه روزی برای ارائه خدمات مطلوب ، رفع مشکلات شهری ، پاسخگویی شفاف به پرسش ها و مطالبات شهروندان و اجرای بموقع طرح ها و پروژه های اجتماعی ، فرهنگی – عمرانی از جمله شاخص های موثر در جلب رضایت مندی شهروندان است که باید مورد توجه شورا وشهرداری یاسوج باشد. به اذن خداوند و همراهی شما همشهریان پس از عضویت اینجانب در شورای شهر یاسوج ، توجه ویژه ، پیگیری و دستیابی به موارد ذکر شده از مهمترین برنامه های اینجانب در جهت تعالی خدمت رسانی به شما بزرگواران خواهد بود .

با احترام
شاپور عنبری
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج
اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.