۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز در اولین نشست خبری خود باخبرنگاران گفت: بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به دلیل بحران کرونا صنف‌های استان ضرر مالی کردند، و شعار‌های دولتی در حد بخشودگی‌های دولتی به هیچ وجه عملیاتی نشد. . . . به گزارش پیوارنیوز، رئیس اتاق اصناف مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد از تعطیلی ۸ هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد ظهر امروز در اولین نشست خبری خود باخبرنگاران گفت: بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به دلیل بحران کرونا صنف‌های استان ضرر مالی کردند، و شعار‌های دولتی در حد بخشودگی‌های دولتی به هیچ وجه عملیاتی نشد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، رئیس اتاق اصناف مرکزاستان کهگیلویه وبویراحمد از تعطیلی ۸ هزار واحد صنفی مرکز استان در ایام کرونا خبر داد و گفت‌: ‌کرونا ۱۷۸۵ میلیارد تومان به این اصناف خسارت وارد کرد.

 علی ارشدی گفت: کرونا ۱۷۸۵ میلیارد تومان به بازاریان ما در ۸۰۰۰ واحد صنفی در مرکز استان خسارت  وارد کرد.

ارشدی با بیان اینکه چهار صنف ما در دوران کرونا با رعایت پروتکل‌ها و نظارت‌ها فعال بود، عنوان کرد: بخش اعظمی از اصناف ما در حوزه اصناف تعطیل بود.

ارشدی با تاکید بر اینکه تعامل بین شهرداری و اتاق اصناف باید بهبود یافته وبسیارضعیف است خواستار تعامل و نگاه بهتر شهرداری شد..
وی با تقدیر و تشکر ازاداره تعزیرات حکومتی  استان عنوان کرد: تعاملات خوبی در این حوزه شکل گرفته و بازدیدهای نظارتی مناسبی اجرایی شده است.

ارشدی افزود: در اتاق اصناف ۲۶۰۰ میلیون تومان بدهکاری در سال ۹۶ با یکسری عوارضات داشتیم، ولی با رایزنی‌هایی به ۱میلیارد و۵۰۰  تومان رسید. سه دوره شهرداری حساب‌های ما را مسدود کرده و به نهاد‌های مختلفی نامه نوشتیم.متاسفانه اطلاعات دقیقی از تعداد بیکاران ناشی از کرونا در استان نداریم، ولی سعی میکنیم این اطلاعات را جمع آوری و در اختیار رسانه‌ها و مسئولان ذی ربط قرار دهیم.

رئیس اتاق اصناف مرکزاستان در پاسخ به اینکه چرا فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان زیاد شده است و کسب و کار‌های کوچک را به خطر انداخته است، پاسخ داد: در کوچه‌های ۶ متری و هشت متری مغازه‌هایی می‌بینید که در کشور وجود ندارد. براساس یکسری معیار‌هایی مغاز‌ها دایر می شود ولی درکهگیلویه وبویراحمد متاسفانه اینطورنیست

وی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در همه جای دنیا وجود دارد، ولی این فروشگاه‌های بزرگ استان را که رصد کنید، بجز تخلف چیزی نمی بینید. راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ بجز رانت و تخلف هیچ چیزی نیست و متاسفانه از طرف دولت و نهاد‌هایی حمایت میشوند.

ارشدی در مورد قیمت سکه در بازار استان گفت: از نحوه قیمت گذاری و خرید سکه اطلاعات لازم را ندارم، امادر تماس با مسئول یکی از صنوف طلافروشان مسئول اتاق اصناف اضافه کرد: قیمت خرید بین ۴۰ تا ۵۰ تومان کمتر از قیمت اصلی درج در تابلو است و کم کردن قیمت خرید بیشتر از آن در هنگام خرید از مشتری جایز نیست، ربع سکه را حدود ۷۰ تومن کم میکنند. چنانچه بیشتر از این مقدار کسر نمایند، مردم نباید بفروشند.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد گفت: در قانون نظام صنفی درصد تخفیف مشخص شده است و این درصد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بصورت سیستماتیک نهایتا برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سودآور و از جیب مصرف کننده پرداخت می‌شود. اشکال از سازمان حمایت است که قیمت‌ها را درج نمی کند و این قیمت‌های درج شده در فروشگاه‌ها بروزرسانی نمی شود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید حداقل ۲۰۰ متر مربع فضای تجاری داشته باشد.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ما مجوز نمیگیرند  و نمی توانیم کاری انجام دهیم  و هیچ سودی از لحاظ شغلی و درآمدی برای استان ندارند، متاسفانه حریم و حدود مغازه‌ها را ۱۰ سالی هست برداشتند و مقدار متراژ را رعایت نمی کنند و استان ما بیشتر ضرر را کرده است.

ارشدی در خصوص رسته صنفی طلا فروشان در استان بیان داشت: رسته صنفی طلا فروشان اگر به حد مشخصی برسند میتوانند اتحادیه تشکیل دهند و طبق قوانین عزیزانی که در رسته‌های صنفی طلافروشان هستند می‌توانند تشکیل اتحادیه دهند.

وی افزود: چهار رسته صنفی نانوایان، گوشت مرغ و ماهی، خواربار فروشان و میوه فروشان با رعایت دستور العمل ستاد مبارزه با کرونای استان در بحران کرونا فعال و به مردم خدمات ارائه کردند. هشت هزار رسته صنفی ما در بحران کرونا بازگشایی نشدند.

 

سرتیپ هرمز پور رئیس اتحادیه تاسیسات ساختمان و نایب رئیس اتاق اصناف مرکزاستان در ادامه این نشست ضمن انتقاد از مسئولین بانکی استان افزود: تمامی حمایت‌ها در حمایت از اصناف و بازاریان در مورد پرداخت اقساط بیشتر در حد شعار بود، بانک‌ها بیشترین فشار در ایام کرونایی را به مردم وارد کردند.

هرمزپورگفت: بیشترین زحمات بر دوش بازرسان ما می‌باشد که واقعا خدمات مناسبی در ازای زحماتشون دریافت نمیکنند، در دو سال فقط ۳۰ ساعت اضافه کاری به بازرسان ما داده شد، بازاریان میتوانند از بیمه سامان با تخفیف استفاده کنند.

اسماعیل رحمانی نیا رئیس صنف نانوایی‌های استان هم اظهار داشت: سه سال است قیمت نان افزایش پیدا نکرده است. قیمت نان ۸۰ درصد ارزان‌تر از میانگین کشوری است با اضافه وزن بیشتر و قیمت کمتر. در زمان کرونا بیشترین خدمات را به مردم کردیم و هیچ کمکی به نانوایان نکردند. ۱۰ بار جلوی استانداری تجمع کردیم، ولی هیچ کمکی استانداری به ما نکرد و هیچ کاری انجام نشد.

نعمت الله نیکزاد هم افزود: نبود سرمایه در گردش، اجاره بهای بالا،رهن بالا  و چند مورد دیگر عاملی برای ورشکستگی سالانه ۱۰ واحد صنفی لوازم یدکی در استان می‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه کرونا عامل تعطیلی دوماهه صنف لوازم یدکی استان شد، تصریح کرد: ۸۰ واحد صنفی لوازم یدکی فعال داریم.

وی با اشاره به اینکه ۸ واحد لوازم یدکی ایساکو خدمات دهی با سود ۸ درصد را انجام می‌دهند، عنوان کرد: سایر واحدها با سود کمتر از ۱۵ درصد خدمات دهی به جامعه هدف را عملیاتی می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی استان گفت: افزایش قیمت دلار و خودرو عامل افزایش قیمت لوازم یدکی در کشور شده است.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.