پیام اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه بویراحمد به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه بویراحمد به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیامی صادر کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ متن پیام سید امیر تیمور موسویان به شرح زیر می باشد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ الَّذِينَ إِذَا اكْتالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ، وَ إِذا كالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ، أَ لا يَظُنُّ أُولئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ لِيَوْمٍ عَظِيمٍ‏؛

واى بر كم‏فروشان! آنها كه به هنگام خريد، حق خود را بطور كامل مى‏گيرند، و به هنگام فروش از كيل و وزن كم مى‏گذارند، آيا آنها گمان نمى‏كنند كه در روز عظيمى برانگيخته خواهند شد، روز رستاخيز در دادگاه عدل خدا».

 

رعایت حقوق مصرف کنندگان به عنوان یک اصل اساسی و مهم، از دیرباز هم در متون و آموزه های اسلامی و هم در قوانین و مقررات مختلف، بیان شده و به عنوان یک فضیلت اخلاقی – اقتصادی برجسته، در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

آگاهی از اصول قانونی و فقهی مرتبط با حقوق مصرف کنندگان، بر تبیین حق حاکمیت مصرف کننده موثر بوده و تکلیف بنگاه های اقتصادی را در برابر مصرف کننده دو چندان می کند و لازمه این مهم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص می باشد.

بنگاه‌های اقتصادی نیز باید به سطحی از آگاهی و باور برسند که در صورت رعایت شاخص حقوق مصرف کنندگان و ارتقای آن، ضمن جلب اعتماد بیشتر مصرف کنندگان، دایره ی جامعه هدف و مشتریان خود را گسترده تر خواهند کرد.

 

اگر حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، وفاداری و انگیزه از جانب مصرف کنندگان ساطع شده و به تبع آن، شاهد رابطه متعادل عرضه و تقاضا بوده که کاهش سطح تورم نیز یکی از اثرات مهم این موضوع است.

 

اینجانب از جانب مجموعه بزرگ هم خانواده صمت، اصناف، بازاریان، فعالین اقتصادی، صنعتگران، معدنکاران، تجار و بازرگانان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان را به مردم ایران اسلامی و مردم شهید پرور و غیور استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض می‌نمایم.

 

سیدامیرتیمور موسویان

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس شورای هم خانواده صمت استان

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.