گفتگوی رئیس کمیته امداد کشور با شبکه استانی دنا
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
رئیس کمیته امداد کشور در گفتگو با شبکه ی استانی رادیو دنا به تشریح و تبیین شخصیت حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید کشورمان پرداخت. 
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ ویژه برنامه رادیویی سلام بر ابراهیم به مناسبت شهادت دکتر ابراهیم رئیسی با حضور رئیس کمیته امداد کشور در روز جمعه ۴اردیبهشت ۱۴۰۳ در ساعت ۲۱ از رادیو دنا پخش شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته ی امداد کشور در این ویژه برنامه به تبیین شخصیت حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری شهید کشورمان که در حادثه ی سقوط بالگرد در ورزقان آذربایجان شرقی به شهادت رسید، پرداخت.

بختیاری گفت: دکتر رئیسی در سال ۱۳۳۹ در محله نوغان شهر مشهد یک منطقه بسیار محروم به دنیا آمد. وی در پنج سالگی پدر خود را از دست داد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذرانده و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع کرد و در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیل به حوزة علمیة قم و مدرسه آیت الله بروجردی(مدرسه خان) رفت و مدتی نیز در مدرسه‌ای که با مدیریت آیت الله پسندیده تحت نظر امام خمینی اداره می‌شد، تحصیل کرد.

رئیس کمیته امداد کشور افزود: در پی اهانت به امام خمینی (ره) در روزنامة اطلاعات در ۱۷ دیماه سال ۱۳۵۶ و آغاز حرکت‌های مردمی، دکتر رئیسی در اجتماعات اعتراضی که مبدأ اغلب آنها مدرسه آیت الله بروجردی بود، شرکت داشت و در قالب هسته‌ای از طلاب انقلابی فعالیت می‌نمود و در این دوران فعالیت‌های مبارزاتی خود را در قالب ارتباط با علمای انقلابی آزاد شده از زندان و یا در تبعید پی گرفت و همچنین در تجمعاتی مثل تحصن علما و روحانیون در دانشگاه تهران، شرکت کرد.

بختیاری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی در دوره تربیتی خاصی که مرحوم شهید بهشتی جهت کادرسازی برای تأمین نیازهای مدیریتی نظام اسلامی برگزار کرده بود، شرکت کرد و پس از آن به عنوان دادستان همدان، و همچنین دادستان انقلاب تهران مشغول فعالیت شدند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ساده زیستی، مردم داری در موضع گیری های آیت الله رئیسی بسیار اثر داشت و با تمام وجود برای محرومان می سوخت، بیان کرد: یکی از دلایل عمده ای که از ایشان چهره ای خستگی ناپذیر داشت این بود که از دوران آغاز طلبگی در بحث خودسازی خیلی کار کردند و عشق و علاقه خاصی به ائمه اطهار داشتند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مؤمن واقعی این است که نسبت به مردم نمی تواند بی تفاوت باشد، گفت: لقب شهید جمهور انصافاً برای ایشان مصداق داد زیرا او واقعا نسبت به مردم احساس دین می کرد و این برخاسته از معنویت و قدرت ایمان ایشان هست که خدمت به محرومین را قرب خدا می دانست و عاشقانه پای کار بود.

بختیاری تأکید کرد: با توجه به اینکه آیت‌الله رئیسی به وعده های خداوند به یقین باور داشت، براساس این باورها حرفهای متقن می زد و حتی یک بار یک حرف ناامیدکننده از ایشان شنیده نشد.

وی بیان کرد: آیت الله رئیسی خدماتش برای بالا رفتن سرمایه ی اجتماعی بسیار موثر بود و چون موثر بود دشمنان در برابرش موضع گیری می کردند و همه و همه برای کوبیدن این شخصیت انقلابی دست به دست هم می دادند.

بختیاری اظهار کرد: در مدتی که آیت‌الله رئیسی در مشهد و تولیت آستان قدس حضور داشتند، باعث تحولات بزرگی در این حوزه شدند که یکی از اتفاقات مبارک دوران تولیت ایشان بر آستان قدس رضوی، این بود که تمام بضاعت آستان را به میدان آورد برای بالا بردن سرمایه اجتماعی.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی تعداد خادمین حرم را افزایش داد و و در هر استانی یک نمایندگی آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات مطلوب تر راه اندازی کردند که این اتفاق باعث شد سفره هایی پهن شود به نام آقا علی بن موسی الرضا و در زمینه های جهیزیه، درمان، خانه سازی و غذای گرم برای مردم اتفاقات بسیار مبارکی افتاد و فرهنگ امام رضا به همه جای کشور و حتی در محروم ترین روستاها برده شد و خدمات بزرگی از این طریق انجام شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.